Kakva je sudbina Cruiseovih robotaksija? Lideri kompanije dali su otkaz

Cruise je osnovan 2013. godine, a tri godine nakon toga kompaniju je preuzeo GM.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 21.11.2023. / 16:14 komentari
Cruise samovozeći taksi u San Franciscu (Foto: Cruise)

U SAD-u su dvije kompanije najviše dogurale sa svojim robotaksi servisima. Jedna je Waymo, koji je dio Googlea i čiji su se automobili do sada pokazali iznimno pouzdanima, a druga je Cruise. Dok s Waymom, barem do sada, nije bilo većih problema, Cruiseovi robotaksiji više su se puta našli na udaru kritika medija i javnosti, a kap koja je prelila čašu bila je prometna nesreća u kojoj je jedna žena završila pod kotačima robotaksija.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Cruise samovozeći taksi u San Franciscu Oduzeta dozvola Cruiseovim robotaksijima: Predstavljaju rizik za javnu sigurnost

Treba naglasiti kako automobil bez vozača nije direktno ženu, već je na nju naletio drugi automobil koji ju je odbacio pod kotače autonomnog vozila. Zbog toga je Cruiseu oduzeta dozvola za njihov robotaksi servis, nakon čega je ova kompanija pauzirala s testiranjima svojih vozila, uključujući i testove sa sigurnosnim vozačem, kako bi proveli dodatne istrage, ali i vratili povjerenje javnosti. Također, ranije ovog mjeseca objavili su kako prekidaju s razvojem automobila Origin koji je zamišljen kao potpuno autonomno vozilo, bez volana, papučice za gas i kočnicu, kao i mjesta za vozača.

Cruise se susreo s novim problemima u proteklih nekoliko dana, a u ovom slučaju ti izazovi nisu tehnološke prirode, već je riječ o problemu s liderima kompanije. Naime, nakon što je suosnivač i izvršni direktor Cruisea Kyle Vogt napustio kompaniju, isto je sada napravio i još jedan osnivač Daniel Kan. On i Vogt osnovali su Cruise prije deset godina, da bi ga 2016. godine preuzeo GM, a u tvrtu su u međuvremenu milijarde uložile i druge automobilske i tehnološke kompanije te investicijski fondovi.

Prilikom najave napuštanja kompanije Vogt nije spomenuo razloge otkaza, već je naglasio kako se namjerava posvetiti obitelji te “istraživati nove ideje”, a pratit će i dalje kakve će nove poteze napraviti Cruise. Iako je kompanija osnovana prije jednog desetljeća, Vogt kaže kako je i dalje u svojim počecima te je ispred nje svijetla budućnost, a posebno je pohvalio talentirane zaposlenike.

Automobil bez vozača Je li ovo neoboriv dokaz? Evo tko je bolji vozač - ljudi ili računala

Nakon što su osnivači digli sidro iz Cruisea, zaposlenicima se obratila izvršna direktorica GM-a Mary Barra. Prema medijskim izvještajima, ona im je poručila kako je ovo prilika za novi početak te je naglasila kako i dalje ima veliko povjerenje u misiju Cruisea, usprkos svim izazovima s kojima se susreću.

Izvor: Silicon Angle
 

Vezane vijesti