Koliko vrijedi rabljeni električni automobil? Računica nije baš jednostavna

Čini se kako je ključna stavka stanje baterije, koje može uvelike varirati.

Hina | 24.10.2023. / 11:41

Električni automobil (Foto: Getty Images)

Rabljena električna vozila nova su pojava na tržištu i kupci pokušavaju dokučiti formulu za izračun njihove vrijednosti. Ključna su nepoznanica baterije, pa startupi nude pomoć u ocjeni njihovih performansi.

Kupci relativno lako procjenjuju vrijednost rabljenih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem, oslanjajući se kilometražu i starost.

Te im karakteristike im neće puno pomoći u procjeni rabljenih električnih vozila, čija vrijednost uvelike ovisi o bateriji i njezinu punjenju.

Stella Terra Solarni SUV prešao je 1000 km bez zaustavljanja na punionici

Mjerenje performansi baterije donedavno je bilo nemoguća misija i kočilo je prodaju rabljenih električnih vozila. Situacija se polako mijenja zahvaljujući skupini kompanija koje su uočile priliku i ponudile testove. Neki će korisniku oduzeti tek nekoliko minuta.

Britanski startup Altelium razvio je test i osmislio certifikate za baterije koje ove godine planira ponuditi u više od 7000 autosalona u SAD-u i više od 5000 u matičnoj Britaniji.

Ako tržište rabljenih automobila ne funkcionira kako treba, neće funkcionirati ni tržište novih automobila i nećemo prijeći na električnu energiju, ističe voditelj poslovnog razvoja u Alteliumu Alex Johns.

Baterija obično čini oko 40 posto cijene novog automobila i važno je kako se s njom postupa. Brže će oslabjeti ako se često brzo puni, odnosno ako se puni iako njezin kapacitet nije ni dopola iskorišten, kao i kada se dugo ne koristi.

Austrijski startup Aviloo razvio je test za autosalone i vozače i utvrdio da nakon 100 tisuća prijeđenih kilometara stanje baterije može varirati do 30 posto.

Predstavljanje vozila na EV Dayu Stiže električni automobil posebno namijenjen za europsko tržište, a kupce bi trebao privući prihvatljivom cijenom

Loša praksa vozača može znatno smanjiti kapacitet baterije i sniziti cijenu rabljenog vozila i za nekoliko tisuća eura, ističe izvršni direktor Avilooa Marcus Berger.

Kod električnog vozila kilometraža i starost ništa vam ne znače, važna je samo baterija, tvrdi Berger.

Proizvođači automobila često navode "pretjerano ružičaste" podatke o razmaku između punjenja, upozoravaju kritičari, što znači da su neovisni testovi iznimno važni.

Problemi se već očituju u prodaji, koja je u rujnu u SAD-u pala za 32 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, prema startupu specijaliziranom za performanse baterija Recurrent. Usporedbe radi, prodaja rabljenih automobila na fosilna goriva pala je samo sedam posto.

Tesla Model 3 Prosječna prodajna cijena električnih automobila niža je za skoro 20 posto

Na britanskom tržištu rabljena električna vozila pojeftinila su u kolovozu za 23 posto, dok su rabljena vozila s pogonom na fosilna goriva poskupjela najmanje četiri posto, s obzirom na to da potrošače brinu baterije, navodi tvrtka AutoTrader.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti