Povijest Volkswagena, a dijelom i cijelog automobilskog tržišta, obilježila su dva modela - Buba i Golf. Dok je Buba odavno umirovljena, a njena moderna verzija nije se pokazala uspješnom, za mnoge je proteklih nekoliko desetljeća Golf bio najbolji primjer neprikosnovene njemačke kvalitete te je bio perjanica autoindustrije te zemlje.
Od kada je počela prodaja sredinom sedamdesetih do sada je proizvedeno više od 37 milijuna komada ovog vozila, no kako je očito, najslavniji dani su iza Golfa te potražnja za ovim automobilom rapidno pada. Prema internim dokumentima njemačke tvrtke koje su na uvid dobili novinari Reutersa, tijekom posljednjeg desetljeća proizvodnja je pala za čak 75 posto, a budućnost također ne nosi pozitivne vijesti za ovaj legendarni automobil.
Tijekom 2015. godine, godišnja proizvodnja Golfa iznosila je milijun komada, da bi ubrzo nakon toga pala na 300 tisuća komada, dok su podaci za ovu godinu još gori - očekuje se proizvodnja oko 250 tisuća komada. Situaciju s Golfom opisala je za Reuters Daniela Cavallo iz Volkswagena: Trend pokazuje nezaustavljivi pad.
Budućnost je - struja?
Odgovor na pitanje zašto je Golf upao u probleme dali su na stranici Motor1. Oni podsjećaju na očito - danas živimo u eri automobila iz SUV kategorije pa je tako prodaja VW-a T-Roc prošle godine na europskom tržištu gotovo dosegla prodaju Golfa. Također, nabrojali su i neke od problema s posljednjom generacijom Golfa poput softverskih problema, kritika zbog pada kvalitete interijera itd.
Zbog pada potražnje i smanjenja prodaje, VW za dvije godine planira prebaciti proizvodnju Golfa iz tvornice u Wolfsburgu u Pueblo, u Meksiku.
Proizvodnja Golfa jednom u budućnosti ipak bi se trebala nastaviti u Wolfsburgu, no bit će riječ o potpuno drukčijem automobilu. Naime, VW bi do kraja desetljeća trebao predstaviti električnu verziju Golfa i upravo bi se ta verzija, kao i električna verzija T-Roca, trebala proizvoditi u toj njemačkoj tvornici.
Osim u Njemačkoj, Golf se proizvodi još na dva tržišta - u Maleziji i Kini, a očekuje se kako bi se proizvodnja ovog vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem mogla nastaviti skroz do 2035. godine. Do tada bi tržište trebalo izgledati potpuno drukčije i bit će zanimljivo vidjeti kakav će biti udio električnih vozila te kakav će utjecaj i udio na tržištu imati kineske kompanije čijem velikom rastu popularnosti svjedočimo tijekom posljednjih godina.
Izvor: Motor1