LEMO je domaći srednjoškolski projekt koji nastoji popularizirati e-mobilnost

Punim nazivom Learning E-Mobility, LEMO je jedan od rijetkih projekata na hrvatskom tlu koji nastoji popularizirati e-mobilnost te svijest o...

Viktor Gabaj Viktor Gabaj | 13.05.2015. / 18:30

LEMO je domaći srednjoškolski projekt koji nastoji popularizirati e-mobilnost

Punim nazivom Learning E-Mobility, LEMO je jedan od rijetkih projekata na hrvatskom tlu koji nastoji popularizirati e-mobilnost te svijest o potrebi korištenja električnih vozila, kao i dobivanja energije iz obnovljivih izvora. Zapravo se radi o projektu zagrebačke Škole za cestovni promet, a provodi se od kraja prošle godine i trajat će ukupno 3 godine uz financijsku pomoć Europske unije te domaćih, ali inozemnih partnera.

Škola za cestovni promet već je prethodnim projektom Europe Electric Car (Leonardo da Vinci Partnership, 2012. – 2014.) započela usklađivanje s novim tehnologijama u prometu razvojem kompetencija učenika i nastavnika strukovnih škola kroz edukaciju i trening o električnim automobilima, pojasnila je Snježana Kovač, koordinatorica projekta.

Ističu kako je glavni cilj projekta povećanje kvalitete učenja u strukovnom obrazovanju razvojem inovativnog obrazovnog modula ELEKTRO MOBILNOST te pratećih alata za učenje i poučavanje, razmjenu prakse među europskim kolegama te jačanje povezanosti strukovnih obrazovanja.

Glavni cilj projekta je povećanje kvalitete učenja u strukovnom obrazovanju.

 

Partneri su domaće, ali i tvrtke iz inozemstva

Kao što je već navedeno, začetnik i nositelj ovog ekološki osviještenog projekta je Škola za cestovni promet iz Zagreba, dok su pažnje vrijedni partneri projekta strukovna škola Kouvola Region Vocational College iz Finske, Školski centar Celje iz Slovenije, Energetski institut Hrvoje Požar, a tu su i tvrtke Avantcar iz Ljubljane, Ducati komponenti iz Ludbrega, Neteko iz Zaboka te Acasa iz Španjolske. Što se tiče samog financiranja projekta, financiran je sredstvima EU u okviru programa Erasmus+ čiju je provedbu odobrila te nadzire Agencija za mobilnost i programe EU.

Iako strukovne škole na području Hrvatske, ali i Finske i Slovenije imaju obrazovne programe vezane uz promet i logistiku i razvijen dio infrastrukture koja je potrebna za rad na području elektro mobilnosti, postojeću infrastrukturu će nadograditi u nastavku projekta kako bi im služila kao pomagalo u nastavi i omogućavala efikasno učenje o cijelom konceptu.

Projekt će trajati 3 godine

Projekt je započeo prvim partnerskim sastankom koji je održan 16. listopada prošle godine u Zagrebu na kojem je dogovorena organizacija treninga čiji je cilj povezati obrazovanje i obrazovne stručnjake s tržišta i ustanovama koje imaju iskustva u primjeni koncepta e-mobilnosti, no i prijenosu dobre prakse. S obzirom na to da je projekt organiziran na 3 godine, podijeljen je i na tri "treninga" od kojih je prvi već održan. Bilo je to u Sloveniji od 1. do 5. prosinca prošle godine kada su ih ugostili slovenski Avantcar i Školski centar Celje. Sudionici su se tamo upoznali sa socijalnim i ekonomskim aspektima e-mobilnosti, slovenskom infrastrukturom te mrežom punionica. Inače, Avantcar je najveće slovensko poduzeće za najam električnih automobila i može se pohvaliti sa svojom web aplikacijom koja pruža informacije o dostupnosti punionica za električna vozila.

Rimac i DOK-ING također pomogli

Drugi trening je bio održan u Hrvatskoj od 23. do 27. ožujka ove godine, a ugostili su ih domaći partneri. Naglasak je bio na primjeni koncepta e-mobilnosti u Hrvatskoj, a sudionici su imali prilike posjetiti domaće proizvođače električnih automobila DOK-ING i Rimac Automobile, dok je poduzeće Ducati komponenti prezentiralo razvoj i proizvodnju električnih vozila, partner Neteko iz Zaboka predstavio planove za izgradnju punionica u Krapinsko-zagorskoj županiji i zabočku solarnu elektranu koja služi za napajanje punionice e-vozila.

Stručnjaci iz Energetskog instituta Hrvoje požar predstavili su im svoje projekte PRO-E-BIKE i MOBINCITY, ali i rezultate istraživanja na temu "Ponašanje potrošača prilikom kupovine električnih vozila".

Za kraj je Škola za cestovni promet prezentirala svoj rad na preradi klasičnog automobila u električni, ali i planove za izgradnju solarne elektrane koja će napajati punionicu za električna vozila. Posljednji planirani trening održat će se u Barceloni od 22. do 26. lipnja kada će profesori iz strukovnih škola koje sudjeluju u projektu kreirati novi obrazovni modul kao dopuna postojećim kurikulima iz područja prometa i logistike.

Kako će se rad projekta odraziti na tržište?

Učinci projekta će biti vidljivi kroz bolje usklađivanje obrazovnog sustava i gospodarstva, ali i popularizaciju ideje e-mobilnosti čime se podržavaju nastojanja da sve članice EU do 2020. osiguraju udio energije iz obnovljivih izvora u svim oblicima prijevoza, ističu iz škole.

Što se tiče prezentacije projekta, isti je već prezentiran u javnosti i to pod mentorstvom profesora Tomislava Ćurkovića, stručnog voditelja projekta. Učenici su uspješno predstavili projekt na ovogodišnjem Festivalu znanosti održanom u Tehničkom muzeju u Zagrebu te na Zagrebačkom energetskom tjednu, a Antonija Gladović, ravnateljica Agencije za mobilnost i programe EU predstavila je 22. travnja na zajedničkoj sjednici saborskih odbora za europske poslove programe Erasmus+ i Obzor 2020., a kao važan dio projekata istaknuti su oni za koje se najviše smatra da doprinose razvoju i usavršavanju sudionika, među kojima se našao i LEMO.

To je svakako vjetar u leđa sudionicima, ali i nastavnicima koji stoje iza projekta, odnosno motivacija za uspješnu realizaciju svih predviđenih aktivnosti. Možemo zaključiti kako se radi o vrlo zanimljivom i potrebnom projektu koji ne samo da nastoji popularizirati svijest o korištenju obnovljivih izvora u svim oblicima prijevoza, već potiče i obrazuje mlade u istom području.

Više o samom projektu možete saznati na njihovom webu, a tu je i Facebook stranica.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti