Otkako je Uber u studenom 2014 godine svoje poslovanje proširio i na Mađarsku, kod naših sjevernih susjeda ova je američka kompanija registrirala nešto više od 1.200 vozača, čije usluge je koristilo otprilike 160 tisuća putnika. I sve je izgledalo sasvim normalno, baš kao i uostalim zemljama, njih više od 50, u kojima Uber nudi usluge prijevoza putnika. No, nešto slično kao i u Hrvatskoj, kada se pojavio Uber, takstisti su uporno izražavali svoje nedogovanje zbog “nelojalne konkurencije”, zatraživši da Uberovi vozači, odnosno kompanija kao takva, mora poštovati ista pravila koja vrijede i za njih, “klasične” taksiste. Na kraju je Mađarski parlament udovoljio željama taksista i izglasao zakon kojim se Uberu, pojednostavljeno rečeno, zabranjuje poslovanje.

Naime, radi se o zakonskom aktu koji propisuje da se na razdoblje od jedne godine može blokirati poslovanje bilo koje tvrtke koja nudi taksi usluge, a da pritom nema takozvani dispečerski centar. Uber takav centar nema i vlasti u Mađarskoj su iskoristile zakon kako bi zaustavile Uberove vožnje, što je, dakako, razljutilo i vozače, ali i američku kompaniju koja smatra kako Mađarska otvoreno krši načela jedinstvenog europskog tržišta. Zbog toga je Uber podnio prijavu Europsko uniji i nada se kako će se ona pobrinuti za odbacivanje zakona i omogućiti im da normalno nastave poslovanje u Mađarskoj. Sasvim sigurno tema koja intrigira mnoge, prije svega taksiste u brojnim europskim zemljama, a koji su otvoreno nezadovoljni Uberovim prisustvom…