Koncept hovercrafta (lebdećeg vozila) nije nov jer je prvi put predstavljen još u 50-im godinama dvadesetog stoljeća, no 70 godina kasnije prva luksuzna sportska lebdjelica na svijetu kreće u prodaju po cijeni od 100.000 dolara.

Iako nema performanse superautomobila, s maksimalnom brzinom od oko 100 km/h i dometom od 190 kilometara pri brzini od 65 km/h, ipak će to biti najbrže amfibijsko vozilo do sada.

Air Car Automobil, transformer i letjelica: Air Car dobio dozvolu za let u Slovačkoj

Isto tako, za razliku od Ferrarija, McLarena ili Bugattija, ovaj uzbudljivi novi roadster putuje na zračnom jastuku 18 centimetara iznad tla, dopuštajući vozačima i da jure po vodi. Iako to vozilo nimalo ne podsjeća na terenca, zbog svoje jedinstvene "off road" mogućnosti, moglo bi redefinirati tu kategoriju vozila.

Arosa je sportsko lebdeće amfibijsko vozilo koje može putovati kopnom, vodom i raznim terenima između njih. To radi tako što putuje na zračnom jastuku i zapravo leti točno iznad površine. Zračni jastuk je ovješen unutar fleksibilne ojačane tkanine koja pomaže u kompenziranju promjena na terenu i daje prostor za prepreke, stoji u opisu na stranicama tvrtke.

Naziv vozila je Arosa i ono je spoj vrhunske inovacije hovercrafta i električnih vozila, tvrde iz tvrtke Von Mercier, koja je nazvana po britanskom inženjeru i njezinom osnivaču Michaelu Mercieru.

Arosa ima otvorenu kabinu s tandem rasporedom sjedala poput borbenog aviona, skrivene stražnje kotače te digitalnu nadzornu ploču.

Xpengov leteći automobil Kinezi u ofenzivi: Xpeng priprema leteći automobil i novu verziju autonomnog softvera s kojim će konkurirati Tesli

Vozilo ima hibridno-električni pogon koji se sastoji od benzinskog motora koji pokreće tri elektromotora, dok baterija pohranjuje električnu energiju za kraća ubrzanja.

Arosa možda izgleda kao da ima goleme naplatke kotača, ali to su zapravo rotori ventilatora i dio su sustava za koji Von Mercier kaže da će Arosu učiniti najokretnijom osobnom lebdjelicom na svijetu.

Hovercraftovi su poznati po tome što se ponekad ne mogu kontrolirati, ali Von Mercierov napredni sustav upravljanja smjerom obećava vrhunsku upravljivost. To omogućuje vozaču da se s lakoćom zaustavi, okrene, kreće unatrag i prema naprijed.

Arosa također ima bočne palube poput čamca tako da te njezine bočne palube može stati još osoba, primjerice tijekom vožnje iznad vode.

Von Mercier za početak izrađuje 50 modela Arose i nadaju se da će ih imati u prodaji do ljeta ove godine. Tvrde i da je već oko 180 kupaca izrazilo spremnost za kupnju Arose.

Hondina letjelica Honda je prikazala svoju viziju letjelice budućnosti

Ranije navedena cijena od 100.000 dolara može i porasti ako se zatraži vozilo u boji po narudžbi, drvene površine po narudžbi, posebne tkanine ili infotaiment oprema.

Kako se takva vrsta vozila obično klasificira kao brod, Arosa se ne može legalno voziti po javnim cestama. Međutim, tvrtka je smatra privlačnijom za vlasnike velikih jahti koji bi mogli lagano sa svojih jahti do kopna upravo pomoću tog vozila.

Izvor: Daily Mail

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju