SportMe je mlada kompanija, nastala 2012. godine da bi svoju prvu live verziju doživjela na jesen 2013. godine. U ovom kratkom razdoblju, ekipa koja stoji iza projekta napravila je prilično velike pomake o kojima možete pročitati u nastavku.

O projektu već smo pisali sada već davne 2013. godine, no kako u svakom biznisu tako i u ovom, prvih dvije godine cilj je preživjeti, a kasnije razvijati poslovanje.

U nastavku možete pročitati detaljniju priču oko SportMe projekta u kojoj čak i Google vidi neku budućnost, pa su im tako poklonili server u vrijednosti od 10.000 dolara, te su od Braintree-a dobili besplatan period ako će se koristiti njihovim kartičnim sustavom.

Možeš li ukratko opisati Sportme?

Sportme.eu je sustav za rezervaciju sportskih terena i usluga. Kao što se booking.com bavi hotelima ili Airbnb apartmanima, tako smo mi orijentirani na sportske centre i teretane.  Omogućili smo korisnicima da preko našeg sustava, bez naknade i u par sekundi, mogu rezervirati bilo koji sportski teren ili uslugu koja se nalazi u ponudi. Također, korisnici mogu pogledati i našu bazu trenera, koja kao i baza sportskih centara, raste iz dana u dan. Uz sustav za rezervaciju, stvaramo i virtualnu sportsku društvenu mrežu koja povezuje korisnike, sportske centre i sportske trenere. Razvija se i podsustav koji omogućuje korisnicima da pronađu partnera za meč ili trening. Puno je toga u planu, ali preporučujemo svakome da testira sustav pa da nam javi ako ima bilo kakve ideje ☺

Kako ste došli na ideju?

Sva trojica vlasnika sportaši smo od malih nogu te smo se susretali s problemom rezervacije terena dugi niz godina. Problem može doista biti kompleksan, pogotovo za momčadske sportove s većim brojem igrača. Vrlo je teško uskladiti želje svih sudionika, i to uz nepostojanje uvida u slobodne termine sportskih centara. Ovako smo riješili probleme svih rekreativaca jer pronalaskom slobodnih termina na sustavu mogu rezervirati termin u nekoliko sekundi, a platiti mogu i nakon termina u sportskom centru. Sustav je siguran jer potvrdom rezervacije sportski centri se trenutno obavještavaju o novoj rezervaciji, a korisnici sve relevantne informacije dobivaju na email. Dodatna pogodnost je i pronalazak trenera po potrebi. 

 

Koliko vam je trebalo da razvijete inicijalnu verziju?

Ideja se javila u 2012. godini, a prvu verziju izbacili smo u jesen 2013. Proces od ideje do realizacije vrlo je složen te smo naišli na mnoge probleme koje smo tijekom vremena eliminirali. Najvažnije nam je da u daljnjem razvoju projekta sudjeluju mladi i motivirani ljudi koji iskreno vjeruju u to što rade. Danas je sustav prilično velik i zahtjevan jer je rađen za 4 kategorije ljudi (postoje 4 vrste profila): 1. korisnike 2. sportske centre 3. trenere 4. naš kontrolni menadžment. Za sve vrste profila sustav funkcionira na engleskom i hrvatskom, a spremili smo i još nekoliko jezika po potrebi. 

Koliko vas radi u timu?

Trenutno nas je šestoro, dio nas je programerske struke, a dio ekonomske. Mladi smo tim sličnih ambicija pa je i atmosfera odlična. Nije se lagano probiti i stvoriti novo tržište, ali ne odustajemo jer su pozitivni pomaci vidljivi, a i povratne informacije su više nego ohrabrujuće i pohvalne. Moramo istaknuti i pomoć naših prijatelja i obitelji koji nesebično pomažu u našem radu. Nadamo se da će se kroz skorašnju marketinšku kampanju s proizvodom upoznati svi rekreativci u domovini. 

Na koji način zarađujete?

Naš sustav korisnike, koji rezerviraju koristeći sustav, ne košta baš ništa. S druge strane sportski centri ne plaćaju nikakve fiksne iznose, nego samo određen postotak od svake rezervacije koja se provede preko našeg sustava. Treneri plaćaju određen fiksni iznos na mjesečnoj ili godišnjoj razini za profile koje objavljuju na našem sustavu. Pripremili smo lansiranje novih alate za dodatnu promociju trenera i centara na sustavu koje će se moći dodatno plaćati. Imali smo i ponude nekoliko poduzeća, koja su povezana sa sportskim svijetom, za oglašavanje na našem sustavu zbog ciljane publike koja nas posjećuje, ali i dalje pregovaramo s nekoliko njih (nikako da se dogovorimo ☺). 

Koji su daljnji koraci?

Trenutno se povezujemo sa važnim strateškim partnerom kako bismo započeli adekvatnu marketinšku kampanju i upoznali cijelu domovinu s našim proizvodom. Cilj je upoznati korisnike s novim tržištem koje kreiramo i stvoriti sustav koristan za društvo u kojem živimo. Već dulje vremena pregovaramo i s partnerima iz drugih zemalja kako bismo lansirali sustav na druga tržišta (Srbija, Bosna, Njemačka, Crna Gora i Austrija), ali prvenstveno želimo završiti priču u Hrvatskoj. Voljeli bismo da i odgovarajuće institucije prepoznaju naš sustav kao proizvod koji podiže svijest o važnosti rekreacije te da nam pruže podršku. I dalje ćemo nastaviti sudjelovati na inozemnim startup konferencijama kako bismo upoznali inozemne investitore i medije sa projektom. 

Gdje se vidite za 5 godina?

Teško je reći. Ambiciozni jesmo, znanja imamo, ali potrebni su nam investitori koji će prepoznati projekt kao europsku ili globalnu priču. Nadamo se da ćemo se u sljedećih par mjeseci u domovini pokazati u pravom svjetlu te da ćemo imati odličnu referencu za ostala tržišta. Sustav je prilagođen za prevođenje u ostale inozemne jezike u kratkom roku (cca 2 tjedna) te ne postoji prepreka za implementaciju sustava na druga tržišta. Moramo istaknuti da smo imali već nekoliko rezervacija od stranih turista tijekom ljeta te da su njihove reakcije vrlo motivirajuće za nas. Drago nam je da su vlasnici sportskih centara uvidjeli mnoge prednosti koje im naš sustav omogućava, a najvažnija je rast prihoda i besplatan marketing putem sustava. S druge strane, svakodnevni rast broja rezervacija i posjeta sustavu gura nas naprijed. Uvijek nam je drago poslušati povratne informacije naših korisnika jer sustav doista svima koristi. Pozitivna činjenica je da nisu potrebna velika inicijalna ulaganja za izlazak na strana tržišta.

Domena .eu je kupljena, znači li to da ćete ići na vanjska tržišta?

Kupljeno je nekoliko domena, i .eu i .us između ostalih, a trenutno pregovaramo i o kupnji one najbitnije (.com). Htjeli bismo imati zajedničku domenu za sva tržišta, ali vidjet ćemo kako će se priča razvijati. Kao što sam napomenuo, sustav je spreman za inozemna tržišta. Naš zadatak je pronaći investitora i model koji zadovoljava najjednostavniju implementaciju na nova tržišta. S nekim inozemnim partnerima smo dogurali dosta daleko u pregovorima. 

Možete li se financirati iz vlastitih prihoda?

U sustav je uloženo dosta vlastitih sredstava, ali nismo se zaduživali i na to smo ponosni. Nismo još dostigli točku pokrića, ali uskoro ćemo. Nema većeg zadovoljstva od naplate prve vlastite fakture koju smo omogućili vlastitim radom. To je čar poduzetništva. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju