Mladi u Hrvatskoj ne odvajaju se od pametnog telefona i obožavaju društvene mreže

Instagram im je "naj cool", cijeli dan su na YouTubeu, a s prijateljima komuniciraju preko chata.

Martina Čizmić | 18.10.2017. / 15:59 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tko su pripadnici generacije koja ne pamti svijet prije interneta i mobitela, koja umjesto televizije gleda YouTube, a najnovije trendove prati na stranicama svojih omiljenih influencera?

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca

Kako bi otkrili više o hrvatskoj generaciji Z, agencija DIALOG komunikacije u suradnji s JoomBoosom provela je prvo istraživanje o mladim ljudima rođenim u drugoj polovici 90-tih i početkom 2000-ih godina.

Rezultati istraživanja pokazuju da 87 posto pripadnika generacije Z svakodnevno koristi društvene mreže, a njih 92 posto smatra Instagram naj cool društvenom mrežom. YouTube prati čak 94 posto ispitanika, na kojem četvrtina provodi gotovo cijeli dan. Mobitel najčešće koristi 87 posto ispitanika, a većinom ga koriste za gledanje YouTubea (45%). Za komunikaciju s prijateljima koriste Facebook Messenger, Instagram i WhatsApp.

Skoro svi pripadnici generacije Z (97%) prate nekog influencera, a 59 posto ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje. Od influencera koje prate posebno su istaknuli JoomBoosovce Filipa Dejanovića poznatog kao Sikrta, Matiju Lazarevića poznatog kao Lay Z, Marka Vuletića i Davora Gerbusa.

Dio istraživanja bio je posvećen i omiljenim brendovima generacije Z. U kategoriji hrane, prvo mjesto zauzeo je McDonald's, dok se u kategoriji pića istaknula Coca-Cola. Među kozmetičkim brendovima ispitanici su izdvojili marku Essence, a u kategoriji tehnologije Samsung. Kao najomiljeniji brend među generacijom Z posebno se istaknuo adidas koji je zauzeo prva mjesta u kategorijama obuće i odjeće, a ispitanici su ga posebno izdvojili i kao brend bez kojeg ne mogu živjeti.

 Generacija Z nova je generacija potrošača, prema čijim se vrijednostima i navikama mijenja globalna i lokalna medijska scena, kao i komunikacija brendova. Ponosni smo što smo ih u DIALOGU kao prvi u Hrvatskoj prepoznali kao ciljnu skupinu kojoj vrijedi posvetiti posebnu pažnju, jer oni danas kreiraju trendove koji će trajati i u godinama koje dolaze, prokomentirala je rezultate istraživanja direktorica agencije DIALOG komunikacije Marina Čulić.

 

Vezane vijesti