Dosadašnja testiranja automobila bez vozača prošla su prilično dobro te su Googleovi automobili do sada sudjelovali u desetak prometnih nesreća, pri čemu su za većinu nesreća krivci vozači druga vozila, a samo u jednom slučaju kriv je bio Googleov automobil. Prilikom prestrojavanja u drugu traku udario je u autobus, no srećom nije bilo ljudskih žrtava, a materijalna šteta bila je zanemariva. Kada ovakvih automobili postanu svakodnevica na svjetskim cestama, možemo očekivati i veći broj prometnih nesreća (iako bi njihov broj trebao biti puno manji u odnosu na danas kada vozilima upravljaju ljudi) te se postavlja pitanje tko će biti kriv, odnosno kažnjen za takve nesreće.

Također, neki stručnjaci pitaju se kako će autonomni automobili donositi odluke u nekim 'kriznim' trenutcima, odnosno hoće li u takvim situacijama spašavati vozača i ljude u automobilu kojim upravlja ili će 'žrtvovati' putnike u tom vozilu kako bi spasio veći broj ljudi i putnika u drugim automobilima. Prema nedavno provedenom istraživanju, više od 75 posto ispitanih slaže se kako bi bilo moralno da autonomni automobili žrtvuju jednog putnika u automobilu, umjesto da spase putnike u vozilu i ubije deset pješaka. No, zanimljivo je kako je većina ispitanika rekla da, ako autonomni automobili zaista budu tako programirani i ako budu spremni žrtvovati putnike u vozilu, oni neće kupiti takve automobile. Ovo je istraživanje pokazalo i kako ljudi smatraju da se putnici u automobilu ne trebaju žrtvovati ako će se time spasiti život jednog pješaka, no ako bi se time spasilo više ljudi, onda kažu kako bi mogli žrtvovati ljude u automobilu.

Također, rezultati istraživanja pokazali su i kako će manje ljudi razmisliti o kupovini ovakvog vozila kojim upravljaju računala ako će njihove sigurnosne algoritme kontrolirati država. Iako su do sada brojni znanstvenici i stručnjaci iz automobilske industrije raspravljali o etici autonomnih automobila, ovo je prvo istraživanje koje je pokazalo kako ljudi razmišljaju o ovakvim vozilima te je pokazalo kako će jedan od najvećih izazova na području umjetne inteligencije biti 'razvoj etičkih autonomnih vozila' te se trenutno čini da će biti jako teško razviti algoritam koji će prepoznati 'moralne vrijednosti ispred sebičnih interesa'.  

Izvor: PC Mag