Nakon pojave ChatGPT-a neki su mediji počeli s eksperimentiranjem i korištenjem umjetne inteligencije u svom svakodnevnom radu. Dok su nekima AI chatbotovi poslužili samo kao alati koji su im pomogli u pisanju članaka, u nekim je slučajevima umjetna inteligencija, osim nekih uredničkih preinaka, potpisala gotovo cijeli tekst. U nekim redakcijama već su počeli otkazi za one koje može zamijeniti umjetna inteligencija i nije teško pretpostaviti da je to samo početak i da će takvih slučajeva u budućnosti biti sve više.
Do otpuštanja bi moglo doći i zbog novog Googleova alata koji je tvrtka nedavno predstavila nekim novinskim redakcijama. Službeno nisu objavljene informacije o tome, no prema osobama koje su upoznate sa situacijom (i žele ostati anonimne), Google razvija alat nazvan Genesis, koji bi, na temelju činjenica, sam mogao pisati novinski sadržaj, predlagati naslove, način promjene stila pisanja postojećih članaka i slično. Iz američkog internetskog diva, naravno, alat nisu predstavili kao zamjenu za novinare, već samo kao alat koji bi novinarima trebao pomoći u boljem obavljanju svog posla, kako bi bili produktivniji i učinkovitiji.
Dio direktora medijskih kompanija koji su sudjelovali na sastanku s Googleom na kojima im je predstavljen Genesis opisao je taj sastanak uznemirujućim, dok drugi smatraju kako je Google uzeo zdravo za gotovo sav trud i vrijeme koji su potrebni za pisanje i uređivanje novinskih priča.
Na medijske upite vezane za Genesis, iz Googlea su komentirali kako su u partnerstvu s izdavačima, a pogotovo malim izdavačima, u ranoj fazi istraživanja ideja kako bi potencijalno omogućili alate bazirane na umjetnoj inteligenciji koji bi pomagali u novinarskom poslu. Pri tome su naglasili: Ti alati nisu namijenjeni i ne mogu zamijeniti glavnu ulogu koju novinari imaju u izvještavanju, stvaranju i provjeravanju svojih članaka.
Na primjer, alati omogućeni umjetnom inteligencijom mogli bi pomoći novinarima s opcijama za naslove ili različite stilove pisanja. Naš je cilj dati novinarima izbor korištenja ovih novih tehnologija na način koji poboljšava njihov rad i produktivnost, baš kao što ljudima na Gmailu i Google dokumentima činimo dostupne pomoćne alate, poručili su iz Googlea.
Prošli tjedan OpenAI dogovorio je partnerstvo s Associated Pressom kako bi, na temelju njihova sadržaja, istražili mogućnosti korištenja generativne umjetne inteligencije u medijskim proizvodima i servisima.
Izvor: 9to5Google