Ono što je Instagram postao za fotografije i dijeljenje fotografija, to je Vine trebao postati za videozapise. Aplikacija putem koje će se moći jednostavno snimati i dijeliti videozapisi svojim pratiteljima, komentirati ih i lajkati odmah je privukla ekipu iz Twittera koja je prepoznala potencijal i krajem 2012. preuzela kompaniju za 30 milijuna dolara.
Popularnost Vinea brzo je rasla te je broj aktivnih korisnika krajem 2015. iznosio čak 200 milijuna, no početak kraja tog videoservisa počeo je nakon što je Instagram predstavio mogućnost objave 15-sekundnih videa na svojoj platformi. Već krajem 2016. Twitter je podigao bijelu zastavicu, shvativši da ne može konkurirati Instagramu te su onemogućili upload novih videa na Vine.
Nekoliko godina poslije ono što je trebao postati Vine postao je kineski TikTok, aplikacija za dijeljenje videosadržaja s velikim brojem korisnika, naročito popularna među mladima.
dear friends,
— byte (@byte_app) January 25, 2020
today we’re bringing back 6-second looping videos and a new community for people who love them.
it’s called byte and it’s both familiar and new. we hope it’ll resonate with people who feel something’s been missing. https://t.co/g5qOIdM8qG
I TikTok je sada dobio konkurenciju, novu aplikaciju za dijeljenje videa Byte, koju je pokrenuo jedan od suosnivača Vinea Dom Hofman. On još od kraja 2017. govori o nasljedniku Vinea te je aplikacija već neko vrijeme bila dostupna u testnoj verziji, a krajem prošlog tjedna i službeno predstavljena te je (besplatno) dostupna korisnicima Androida i Appleovih mobilnih uređaja. Kao i Vine, Byte također ima ograničenje snimanja videozapisa od 6 sekundi koji se onda objavljuju i dijele s pratiteljima.
U sklopu videoservisa planiran je i program za plaćanje korisnika, odnosno kreatora sadržaja koji bi trebao biti aktivan uskoro te će korisnicima omogućiti dijeljenje zarade od oglasa na toj platformi, što će, nada se Hofman, privući dio korisnika na njegovu platformu.
Naravno, pitanje je koliko će korisnika Byte dugoročno privući jer danas već postoje brojne popularne aplikacije (TikTok, Instagram, Snapchat…) koje omogućuju slične stvari i na kojima korisnici već imaju svoje dugogodišnje pratitelje.
Izvor: Tech Crunch