Teslin Battery Day najavljuje se mjesecima, a ljubitelji kompanije i električnih vozila s nestrpljenjem su iščekivali što će Elon Musk predstaviti i kakva će "čuda" najaviti. Iako smo mogli čuti brojne zanimljivosti, investitori ipak nisu bili zadovoljni onime što su vidjeli i čuli - očekivanja su bila jako velika, pogotovo oko baterija koje mogu izdržati milijun milja, a pad tržišne vrijednosti Tesle od 50 milijardi dolara najbolje govori o tome je li Musk ispunio ta očekivanja. Problem je, kako je za Reuters opisao analitičar Craig Irwin, što sve o čemu je Musk govorio još nije “gotova stvar”, već su sve tehnologije i dalje u razvoju i nisu spremne za korištenje i primjenu.

Jeftinija autonomna Tesla

Šef Tesle, što je pokazala i prošlost, na tržištu električnih vozila ipak igra na duge staze te vjeruje kako će baterijske tehnologije koje sada razvijaju, kao i napredak u procesu proizvodnje, rezultirati automobilom koji će stajati oko 25 tisuća dolara. To nije sve jer bi taj automobil trebao biti i potpuno autonoman, a na tržištu ga možemo očekivati za oko 3 godine.

Te najave zvuče odlično, no treba upozoriti kako je Musk poznat po probijanju rokova, ali i po tome što na kraju ipak ispuni ono što je zacrtao pa se nadamo kako će za 3 (ili više godina) cestama zaista voziti autonomne i jeftinije Tesle. Proizvodnja cjenovno pristupačnog vozila bio je naš san od osnivanja kompanije, naglasio je Musk tijekom konferencije koja je održana u prilično neobičnom ambijentu - iako je malo toga danas neobično kada je u pitanju pandemično vrijeme u kojem živimo. Naime, posjetitelji su, kako bi se pridržavali razmaka, sjedili u svojim Teslama na parkiralištu te su, umjesto pljeskanja, trubili.

Što se napretka baterija tiče, Musk je rekao kako Tesla razvija i proizvodi vlastite baterijske ćelije u tvornici u Fremontu. Promjene vezane za baterijske tehnologije, a koje uključuju i smanjenje korištenja ili potpuno izbacivanje kobalta, trebale bi s vremenom utjecati na smanjenje cijene baterija, kao i povećanje njihove snage i dosega automobila za više od 50 posto.

Tijekom konferencije najavio je i privatnu betu potpuno autonomne verzije Autopilota koja bi trebala biti dostupna kroz mjesec ili malo više, a trebala bi donijeti velike promjene vlasnicima Teslinih vozila. Musk se još pohvalio i novom verzijom "stare" Tesle - Model S Plaid trebao bi imati doseg veći od 800 km, od 0 do 60 milja ubrzat će za manje od 2 sekunde, a spomenuo je i velik broj prednarudžbi za Cybertruck, oko 600 tisuća. Proizvodnja tog vozila trebala bi početi uskoro, a u budućnosti očekujemo i proizvodnju još dvaju vozila koje je Musk ranije najavio - električnog kamiona i novog Roadstera.

Izvor: Reuters