NASA objavila video najljepših zalazaka sunca u Sunčevu sustavu, Zemlja ima ozbiljnog konkurenta

NASA je objavila kompilaciju simuliranih zalazaka Sunca na više planeta u Sunčevu sustavu i izvan njega. Među njima je i ozbiljan kandidat za najljepši, a nije riječ o Zemlji.

Branimir Vorša | 23.06.2020. / 12:52

Bez obzira na to koliko puta gledamo zalazak Sunca, riječ je o tako spektakularnom prizoru koji čovjeku vjerojatno nikad neće dosaditi. Geronimo Villanueva NASA-in je znanstvenik zaslužan za simulaciju koja prikazuje kako izgledaju zalasci Sunca na drugim planetima u Sunčevu sustavu (ali i izvan njega).

Animacije pokazuju kako bi izgledao zalazak Sunca na tim planetima iz perspektive promatrača na tim planetima, pojašnjava NASA.

Kako se ti svjetovi okreću od Sunčeve svjetlosti, što je ono što se događa tijekom zalaska Sunca, fotoni se raspršuju u različitim smjerovima, a to ovisi o energiji fotona te tipu molekula u pojedinoj atmosferi planeta. Rezultat je lijepa paleta boja koja bi bila vidljiva nekome tko bi se našao na tim svjetovima, dodaju u NASA-i.

Nama je za oko zapeo zalazak Sunca na Uranu, koji ozbiljno pretendira i za ljepši od onoga na Zemlji.

U NASA-i pojašnjavaju da je azurna boja zalaska Sunca na Uranu rezultat interakcije Sunčevih zraka s njegovom atmosferom, odnosno vodikom, helijem i metanom, koji upijaju crveni dio svjetlosnog spektra.

Sličan fenomen se vidi i na Zemlji tijekom potpuno vedra vremena, kad nebo izgleda jarko plavo.

Izvor: NASA