Popularna platforma za streamanje glazbe Spotify uspjela je dobiti patent koji joj omogućuje da prisluškuje korisnike, odnosno njihov govor te pozadinsku buku. Razlog je što na taj način žele izmjeriti emocionalna stanja svojih korisnika te otkriti njihove lokacije kako bi im mogli ponuditi odgovarajuću glazbu za trenutni ugođaj. Ako vam se nakon ovog upalio alarm za bizarnost i jezivost, niste jedini.

 

Spotify će pomoću patenta moći koristiti softver za prepoznavanje govora i analizu zvuka kako bi odredili korisnikove demografske atribute, utvrdili njegovo emocionalno stanje te dobili uvid i u to gdje se trenutno nalazi.

U teoriji, ti bi se podaci trebali iskoristiti kako bi Spotify korisnicima preporučio savršenu glazbu za trenutak u kojem se nalaze, odnosno bez potrebe za korisnikom da potraži što mu se sluša u tom trenutku.

Spotify je zahtjev za patentom, koji je predan još 2018. godine, obrazložio time što su rekli da je bilo previše za očekivati od korisnika da sami daju detalje o svojem glazbenom ukusu i preferencijama.

Koristeći softver za prepoznavanje govora Spotify neće moći odrediti samo dob, spol i druge demografske osnove korisnika, već će analizirati i intonaciju, glasa, razinu stresa, ritam glasa te druge glasovne značajke, s ciljem utvrđivanja emocionalnog stanja.

Prikupljat će i metapodatke iz okoline, odnosno odrediti iz pozadinske buke da li korisnik hoda, vozi li se u javnom prijevozu, da li je na nekoj zabavi i slično.

Patentirani sustav mijenjat će se s obzirom na to kako će korisnici reagirati na glazbu koju im se ponudi kao savršeni ugođaj u nekom datom trenutku. Algoritam će se tako konstantno ugađati, kako bi korisniku uvijek ponudio glazbu koju korisnik želi.

U prijavi patenta nije pojašnjeno koje će emocije Spotify najviše pratiti za određivanje kakvu glazbu sugerirati korisnicima. Samo je navedeno da će se pratiti pozitivni metapodaci i emocionalno stanje.

Spotify je posve otvoren u želji za daljnjim istraživanjem "koje povezuje streaming ponašanje sa skeniranjem mozga, genetskim i psihološkim podacima". Spotifay je u srpnju objavio istraživanje u kojem citira tromjesečnu studiju koju su proveli i u kojoj je analizirano 17,6 milijuna pjesama koje je preslušalo 5808 korisnika. Istaknuli su da je njihova umjetna inteligencija pokazala "umjerenu do visoku preciznost" u predviđanju karakternih osobina i glazbenih ukusa.

 

Spotify je u spomenutom istraživanju naglasio i da je digitalna povijest korisnika iznimno osobna i osjetljiva te da se prema njoj treba odnositi s odgovaraum pažnjom o mogućim zloporabama i nenamjernim ekstrenalitetima.

Izvor: RT