Ništa ga ne može uništiti: Facebook dosegnuo najveću vrijednost u povijesti

Usprkos svim problemima koje godinama prate Facebook, kompanija je prošli tjedan zaključila tjedan na burzi s najvećom tržišnom vrijednosti dosad.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.01.2020. / 10:23

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Čini se kao da kritike Facebooka i Marka Zuckerberga traju cijelo desetljeće. Problemi s privatnosti i sigurnosti, lažne vijesti, političko oglašavanje, utjecaj Facebooka na izbore i, naravno, skandal s Cambridge Analyticom samo su neke od stvari koje su obilježile Zuckerbergovu kompaniju tijekom proteklih godina. Također, spominjao se i problem mladih koji napuštaju Facebook, a mnogi su pozivali na bojkot i brisanje te društvene mreže.

Mark Zuckerberg Kad Borat uzvraća udarac: "Zuckerberg je naivno dijete koje širi nacističku propagandu"

No sve to nije uzdrmalo kompaniju u čijem se vlasništvu danas nalaze i Instagram, WhatsApp i Messenger kao zasebna aplikacija (u kojoj se zasebno mogu prikazivati oglasi) te je krajem prošlog tjedna cijena dionice Facebooka dosegla najveću vrijednost dosad. Prilikom zatvaranja burze prošli petak cijena dionice dosegnula je 218,30 dolara, uz tržišnu vrijednost kompanije od 622 milijarde dolara.

Zanimljivo se sada sjetiti i vremena kada je Facebook tek izašao na burzu – ni to nije prošlo bez skandala te je na početku zabilježen veliki pad cijene dionice (dionica se mogla kupiti za manje od 20, a sad je dosegla gotovo 220 dolara), a neki su dioničari čak podigli tužbu protiv Zuckerberga. U razdoblju nakon toga uslijedio je rast, uz povremene krize i velike padove, što se pogotovo odnosi na ljeto 2018. kada je, zbog manjeg rasta broja korisnika od očekivanog te najave rasta troškova, u jedan dan izbrisana vrijednost kompanije veća od čak 120 milijardi dolara.

Slika nije dostupna Tržišna vrijednost pet najvećih tehnoloških kompanija iznosi gotovo 5 bilijuna dolara

Facebook je trenutačno u stabilnom razdoblju, no uskoro stižu novi veliki izazovi – predsjednički izbori u SAD-u koji nose brojne velike probleme poput lažnih vijesti, političkog oglašavanja, ali i deepfake videozapisa. U Zuckerbergovoj kompaniji već se godinama pripremaju za to i bit će zanimljivo pratiti hoće li i nakon tih izbora, kao i 2016., mnogi kriviti Facebook, lažne vijesti i internetske trolove kao neke od ključnih faktora koji su utjecali na rezultat izbora.

Izvor: The Telegraph
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti