Nove generacije, nove navike: Djeca za Božić žele poklone koji se ne mogu postaviti ispod bora

U SAD-u je provedeno istraživanje o tome kakve poklone djeca žele za nadolazeće blagdane.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.11.2023. / 15:45

Bor (Foto: Getty Images)

Dolazi blagdansko razdoblje koje najviše veselja donosi najmlađima kojima počinju školski praznici, nadaju se pokojoj pahulji snijega, ali i - poklonima ispod bora. No nove generacije najmlađih ne očekuju slične poklone kakvima su se nadala djeca prije pet, deset i više godina jer mnogi uopće ne žele fizičke poklone kakvi se mogu umotati i staviti pod bor.

Angela Merkel i Minecraft Popularnosti ove igre nema kraja: Prodana je u više od 300 milijuna primjeraka

Ono što se nije promijenilo jest da mnoga djeca i dalje žele poklone vezane uz videoigre, pogotovo dječaci. Prema istraživanju Entertainment Software Associationa, 72 posto mladih između 10 i 17 godina u SAD-u za božićni poklon želi poklon vezan uz videoigre, od čega takve poklone želi 82 posto dječaka i 59 posto djevojčica. Od djece koja žele poklone vezane uz videoigre, njih 39 posto želi pretplate na videoigre ili gamerske servise poput Xbox/PC Game Passa i PlayStation Plusa, dok se na četvrtom mjestu (29 posto) nalaze virtualne valute koje se mogu koristiti u igrama. Iako većina, naravno, preferira pravi novac, gamerima su virtualne valute jednako važne te za kupovine unutar igara poput Robloxa i Fortnitea koriste, odnosno troše Robux i V-Bucks.

Ipak, nije baš sve u digitalnim poklonima i dio gamera i dalje želi dobri stari hardver. Na drugom mjestu njihovih želja (38 posto) nalaze se igraće konzole. U istraživanju se ne navode brendovi koje gameri najviše žele, no jasno je kako većina njih želi novi PlayStation, Xbox ili Nintendov Switch. Nakon konzola, na trećem mjestu nalazi se hardverska periferija, odnosno dodaci za konzole, računala i slično.

U nekim ranijim vremenima, prije pretplata i kupovine igara putem interneta, djeca su, barem ona koja nisu ispod bora mogla dobiti skuplje stvari poput konzole, često željela samo igre, u fizičkom formatu, odnosno u kutiji. Pored spomenutih pretplatničkih servisa, ali i platformi poput Steama, igre u fizičkom formatu polako postaju prošlost, no i dalje oko petine (22 posto) djece koja za Božić želi neki gamerski poklon, traži takve igre u kutijama.

PlayStation Sony patentirao novu opciju koja bi trebala dramatično poboljšati iskustvo igranja na PlayStationu

Istraživanjem su, osim djece, obuhvaćeni i roditelji te 57 posto ispitanih namjerava svojoj djeci kupiti poklon vezan uz videoigre, a trećina njih namjerava kupiti igre za sebe ili za druge. Zanimljivo, prosječna cijena koju namjeravaju potrošiti za poklon za djecu iznosi čak 485 dolara, što jasno ukazuje na to da mnogi razmišljaju o kupovini igraće konzole.

Od ostalih poklona koje odrasli misle kupiti ovaj Božić visoko na popisu su još poklon kartice i darovanje novca, zatim gadgeti poput telefona i pametnih satova, dok su najniže na tom popisu - knjige.

Izvor: The ESA

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti