Neke automobilske kompanije dijelove za proizvodnju vozila dobivaju iz Ukrajine. Odnosno, dobivale su sve donedavno, dok nije počela ruska invazija na tu zemlju. Rat je poremetio proizvodnju i dostavu dijelova nužnih za sastavljanje automobila u europske tvornice, što su na svojoj koži osjetili Volkswagen i BMW.
Zbog toga je VW već zaustavio rad svojih najvećih tvornica za proizvodnju električnih automobila u Dresdenu i Zwickau, a sada su objavili kako će u svojoj najvećoj tvornici u Wolfsburgu, ali i u još nekoliko njemačkih tvornica usporiti proizvodnju zbog nestašica komponenti. Ako se situacija ne popravi sljedeći korak jest obustava proizvodnje u većem broju tvornica.
Iz istog razloga, tj. zbog nedostatka komponenata proizvodnju će u tvornicama u Njemačkoj, Austriji i Velikoj Britaniji usporiti i BMW. Ova će kompanija obustaviti i proizvodnju u Rusiji gdje u suradnji s ruskim proizvođačem automobila Avtotorom ima tvornicu u Kaliningradu.
Također, automobili koje proizvede BMW više neće biti namijenjeni ruskom tržištu, a slično su već najavili i iz Volva.
Jedna od kompanija čiji su dijelovi važni za proizvodnju automobila jest njemački Leoni koji ima dvije tvornice u Ukrajini. S obzirom na to da je proizvodnja u tim tvornicama poremećena, menadžment Leonija istražuje sve opcije s kojima pokušavaju kompenzirati nestašicu komponenata.
Problemi s nestašicom komponenata, odnosno najavljeno smanjenje proizvodnje mogli bi imati značajan utjecaj na europsko gospodarstvo koje je ionako već ugroženo zbog njegove ovisnosti o ruskoj nafti i plinu, komentirali su na NY Timesu. Naime, njemačka automobilska industrija najveći je izvoznik ove zemlje, a o njoj ovise i brojni proizvođači i dobavljači dijelova diljem Europe. Ako se kriza nastavi, tj. ako tvornice ostanu zatvorene neko duže vrijeme, jasno je koliko će to negativno utjecati na ekonomiju Njemačke i ostalih europskih zemalja.
Izvor: NY Times