Ako danas iskoristite neki od AI chatbotova za pisanje novinskih članaka, vjerojatno ćete dobiti prilično dobar tekst, neki će reći bolje nego da ga je pisala ljudska ruka. Takav će tekst vjerojatno trebati malo doraditi i urediti, no zahvaljujući AI posao od više sati sada se može svesti na nekoliko minuta. Neke su medijske redakcije već počele koristiti AI chatbotove u svom svakodnevnom radu, zbog čega je dio novinara u strahu kako će zbog umjetne inteligencije ostati bez posla.
Iako će otkaza zasigurno biti, stvari ipak nisu tako jednostavne. Usprkos zaista fantastičnim mogućnostima, umjetna inteligencija i dalje je daleko od savršenstva. Sklona je haluciniranju, odnosno izmišljanju stvari, a pitanje je i sadržaja na kojem je trenirana pa ne može razlučiti što je istina, a što ne.
Bez obzira na to kakav imate stav prema AI, ovu je tehnologiju nemoguće ignorirati te se sve industrije trebaju na vrijeme pripremiti za AI revoluciju koja će biti prilično disruptivna. Za takvu budućnost priprema se i Associated Press. U ovu novu fazu, naglašavaju, žele ući oprezno kako bi zaštitili i samo novinarstvo, ali i vlastitu vjerodostojnost. Također, kako je naglasila predsjednica AP-a za standarde i uključenost Amanda Barrett, na AI ne gledaju kao na tehnologiju koja će zamijeniti novinare, no kako će je oni u svom svakodnevnom radu morati koristiti, objavili su posebne smjernice namijenjene svojim novinarima, ali i svim drugim novinskim organizacijama kako bi se lakše snašli u ovom AI svijetu.
Prema tim smjernicama, novinari ne smiju ignorirati, niti zanemariti umjetnu inteligenciju, već ih se potiče da se upoznaju s tehnologijom i načinom njena korištenja. Dok AI svakako može pomoći pri istraživanju i pisanju, sadržaju koji generira treba se pristupiti kao i svakom drugom izvoru, s oprezom i provjerom činjenica. Također, umjetna inteligencija ne smije pisati tekstove novinara. Na isto je upozorio u mailu svojim zaposlenicima glavni urednik Insidera Nicholas Carlson: Vaše priče u potpunosti morate sami pisati. Vi ste odgovorni za točnost, originalnosti i kvalitetu svake riječi u vašim pričama.
Slično je i s drugim sadržajem koji je generirala AI poput fotografija, videa i audio sadržaja. Iz AP-a kažu kako se takav sadržaj ne smije koristiti uz tekstove, osim ako nije baš riječ o člancima u kojima se govori o umjetnoj inteligenciji.
Kao neke od primjera korištenja ove tehnologije u svakodnevnom radu novinskih organizacija, iz AP-a su spomenuli kako ona može pomoći urednicima u sastavljanju sažetaka priča koje se šalju putem newslettera, može pomoći pri odabiru naslova, pitanja za intervju, AI može pomoći u odabiru tema te može predložiti izmjene u već napisanim člancima kako bi bili kraći i razumljiviji.
Izvor: AP