Nakon velikih protesta u Washingtonu i neugodnih scena za američku demokraciju tijekom kojih su prosvjednici osvojili zgradu Kongresa, velike tehnološke kompanije koje upravljaju društvenim mrežama pokazale su palac dolje za Trumpa i njegove pristaše. Profili američkog predsjednika na odlasku, kao i nekih njegov pristaša dobili su crveno svjetlo na najpoznatijim društvenim mrežama, a problemi su nastupili i za Parler. Popularnost društvene mreže naročito popularne mrežu Trumpovim pristašama uvelike je porasla tijekom posljednjih mjeseci, no nakon što su Apple i Google, ali i Amazon odlučili prekinuti veze s njom, sada moraju brzo pronaći novi hosting ili mreža više neće biti dostupna.



Njeno mjesto kao omiljene platforme za komunikaciju ultrakonzervativaca i desničara mogla bi zamijeniti jedna druga mreža kojoj su također u fokusu sloboda govora i individualne slobode, odnosno na kojoj sigurno neće biti zabranjen sadržaj kakav se ne tolerira na Twitteru i Facebooku. Riječ je o društvenoj mreži Gab na kojoj je broj korisnika počeo rapidno rasti nakon što su druge mreže zabranile Trumpa.

Izvršni direktor kompanije Andrew Torba rekao je kako je u subotu broj korisnika porastao za čak 500 tisuća, uz 18 milijuna posjeta njihovoj stranici. Putem Gaba obrušio se na konkurentske društvene mreže, tehnološke kompanije i dio medija napisavši da su zabrane i blokade osoba i sadržaja nakon prosvjeda „digitalni holokaust“ konzervativaca, kršćana i svakoga tko se ne slaže s „komunističkim oligarhijskim režimom“. Također, spomenuo je i kako komunisti dolaze po Trumpove pristaše i na internetu.



Gab nije nova mreža – osnovana je prije nekoliko godina, a zahvaljujući događajima iz proteklih dana, sada doživljava najveću popularnost i Torba vjeruje kako će većina novih korisnika nastaviti dugoročno koristiti Gab i u njemu naći potpunu zamjenu za Twitter i Facebook. No njegovi su planovi puno veći od same društvene mreže te je njegova kompanija pokrenula i vlastiti videoservis, Gab.tv, kao alternativu YouTubeu. Jasno, princip rada je isti kao i u slučaju društvene mreže te je videoservis također baziran na slobodi govora pa, među inim, na njemu možemo očekivati i sadržaj koji će biti nepoželjan na YouTubeu, Facebooku i drugim servisima.

Izvor: Fox Business