Google je objavio kako je zaustavio prodaju svojih pametnih naočala namijenjenih tvrtkama, Glass Enterprise, a od rujna će prestati i sa softverskom podrškom za njih.
To je označilo kraj jednih od prvih i još uvijek najprepoznatljivijih pametnih naočala s opcijom proširene stvarnosti.
Podsjetimo, Glass Enterprise nasljednik je Google Glassa, pametnih naočala koje su prikazivale informacije na malom prozirnom ekranu i omogućavale korisniku da istovremeno funkcionira u stvarnom svijetu i dobiva informacije u virtualnom.
Prvi primjerci ovih naočala bili su dostupni developerima 2013. godine, no iako su izazvale velik interes i među potencijalnim korisnicima i među tvrtkama, nikad nisu zaživjele na tržištu.
Nekoliko godina kasnije Google je ponovno lansirao pametne naočale, ali kao alat namijenjen tvrtkama za edukaciju i obuku radnika. Posljednja verzija tih naočala objavljena je 2019. godine i otad je broj korisnika polako padao.
No, kako ističu iz Googlea, prestanak proizvodnje i potpore za Glass Enterprise ne znači da su u potpunosti odustali od pametnih naočala. Prošle su godine predstavili prototip pametnih naočala, ali zasad on nije dostupan kao gotovo proizvod.
Jedan od problema s kojima se Google, ali i drugi proizvođači koji su se okušali u pametnim naočalama poput Microsofta (a navodno na sličnom uređaju radi i Apple), jest pitanje privatnosti, ali i spajanja proširene i virtualne stvarnosti sa stvarnim svijetom. Meta navodno radi na novoj verziji svojih pametnih naočala Ray-Ban koje bi trebale biti slične Googleovima, Microsoftov HoloLens nudi se američkoj vojsci (iako je i tamo bilo problema s korištenjem), a Apple navodno priprema set za virtualnu stvarnost koji bi korisnicima omogućavao i da kroz transparentni ekran gledaju svijet oko sebe.