Orijentacija na druga tržišta: Taksi-prijevoz bit će samo 50 posto Uberova poslovanja

Uberova strategija za budućnosti, pored prijevoza taksijem, uključuje i orijentaciju na električne romobile i bicikle te na - dostavu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 14.07.2020. / 14:21 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tržište taksi-prijevoza prije i poslije Ubera u Hrvatskoj i svijetu u potpunosti je drukčije. Naručivanje taksija preko mobilne aplikacije, praćenje kretanja vozila i izračun cijene danas je normalna stvar, dok prije nikada ne bi mogli biti sigurni koliko će vožnja stajati. Uber je, dakle, promijenio cijelu industriju i unio revoluciju koju su nerijetko pratili i prosvjedi taksista u brojnim državama svijeta, kao i problemi s regulatorima.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Slika nije dostupna Najveći Uberov konkurent najavio radikalnu promjenu: Za 10 godina koristit će samo električna vozila

Sve te godine Uber ipak nije uspio postići profitabilnost, a jasno je kakve su financijske brojke za ovu godinu i mjesece tijekom kojih su ljudi diljem svijeta radili od kuće, nisu išli u trgovačke centre i slično. Tako je tijekom prvog tromjesečja Uber zabilježio gubitak od gotovo tri milijarde dolara, a otpustili su i 14 posto zaposlenika.

Budućnost Ubera, kako je rekao u prošlotjednom intervjuu izvršni direktor kompanije Dara Khosrowshahi, nije samo u taksi-prijevozu, već bi usluga koja ih je proslavila trebala biti samo 50 posto ukupnog biznisa kompanije. Drugu polovicu poslovanja činit će ostali odjeli u koje je Uber ulagao tijekom proteklih godina. Podsjetimo, proteklih godina, s povećanjem popularnosti električnih bicikala i romobila, kompanija je uložila mnogo novca u takav oblik prijevoza, odnosno najma e-uređaja na dva kotača. Jasno, i te usluge doživjele su kolaps tijekom koronakrize.

No dok su s prijevozom bili u teškom minusu, jedan drugi oblik poslovanja procvjetao je tijekom pandemije. Riječ je o dostavi hrane i namirnica, a Uber tu uslugu korisnicima već godinama omogućuje putem posebnog odjela Uber Eats. Koliko je usluga dostave važna za budućnost tvrtke, najbolje možemo vidjeti i po nedavnoj akviziciji kompanije za dostavu Postmates koja je bila teška 2,65 milijardi dolara.

Slika nije dostupna Uber i Hyundai surađuju na električnim letećim taksijima

Ipak, iz Business Insidera upozoravaju kako se dostava hrane pokazala prilično neprofitabilnom pa je tako usprkos velikom porastu u narudžbama putem Uber Eatsa (porast prihoda iznosio je više od 50 posto tijekom posljednjeg kvartala), dostavna kompanija prvo tromjesečje završila s gubitkom većim od 300 milijuna dolara.

  

Vezane vijesti