Iako su tijekom godine česte teme tehnoloških, ali i ostalih medija bili električni i autonomni automobili, na tržištu transporta ovu su godinu ipak obilježili - električni romobili. Ako ne pratite baš ovo tržište, možda niste čuli za kompaniju koja iznajmljuje e-romobile Bird te ćete se iznenaditi s činjenicom da je ovo startup koji je u najkraćem vremenu ostvario vrijednost od milijardu dolara. Kompanija osnovana u rujnu 2017. već je u svibnju ove godine vrijedila milijardu dolara, da bi s novim investicijama njena vrijednost porasla na oko 2 milijarde dolara.

Električni romobili postali su popularni posebno u SAD-u kao tzv. last mile oblik prijevoza, odnosno od garaže u kojoj ljudi parkiraju automobile ili od stanica javnog prijevoza do posla ili kuće. Oni nisu parkirani na posebnom mjestu, već ih ljudi, kada dođu do odredišta, mogu ostaviti gdje god žele. Dovoljno je samo pokrenuti aplikaciju na kojoj se prikaže karta s najbližim slobodnim romobilima te se putem iste aplikacije otključavaju romobili i plaća njihovo korištenje.

Birdov romobil (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Jednostavnost iznajmljivanja romobila, kao i brzina kretanja po ulicama i izbjegavanje velikih prometnih gužvi “osvojili” su veliki broj Amerikanaca (iako postoji problem s regulativom i pitanje je gdje se romobili mogu kretati i gdje ih se može ostavljati, tj. parkirati), a takav je način prijevoza sve je popularniji i u Europi pa i u Hrvatskoj.

Osim Birda, u SAD-u je iznimno popularan i Lime, a koliko je potencijal ove kompanije najbolje nam govori činjenica da su u nju novac uložili i Alphabet i Uber, dok je nedavno Ford za skoro 100 milijuna dolara kupio kompaniju koja iznajmljuje e-romobile Spin. Također, Uber je ove godine preuzeo i kompaniju JUMP Bikes za dijeljenje električnih bicikala koju je naknadno preimenovao samo u Jump te je dugoročni cilj kompanije iznajmljivanje i električnih romobila.

Svi ovi podaci dovoljno govore ne samo o trenutnoj popularnosti električnih romobila i kompanijama koje iz iznajmljuju, već i o njihovom velikom potencijalu i promjeni načina na koji ljudi koriste (javni) prijevoz. Tijekom sljedeće godine možemo očekivati nova ulaganja na ovo tržište i bit će zanimljivo vidjeti hoće li se i druge velike tehnološke i automobilske kompanije okrenuti ovakvom obliku prijevozu.

 


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju