Bivši izvršni direktor Googlea i sadašnji izvršni predsjednik Eric Schmidt i Googleovac Jonathan Rosenberg nedavno su objavili knjigu 'How Google Works' u kojoj su objasnili što su sve naučili o poslovanju u ovom internetskom divu vrijednom stotine milijardi dolara, a sada su je saželi u zanimljivu ilustriranu prezentaciju koja je objavljena na Business Insideru. U prezentaciji navode da, kada su stigli u Google, bili su uvjereni da znaju sve o poslovanju i uspješnom vođenju kompanije, no brzo su uvidjeli da je sve što su do tada znali pogrešno te su upravo u Googleu naučili nova poslovna pravila za 'uspješno vođenje biznisa u internetskom stoljeću'. Stvari se u životu mijenjaju te je tehnologija u potpunosti promijenila cijelo poslovanje – kompanije više nisu te koje imaju moć, već sada tu moć imaju potrošači, a njihova očekivanja nikada nisu bila veća.

Naime, kompanije više ne mogu raditi loše proizvode, odnosno ne mogu ih dugo nuditi na tržište jer će se o toj lošoj kvaliteti pročuti na internetu, zbog čega danas 'pobjeđuju' odlične kompanije, odnosno odlični proizvodi. Također, moć se promijenila i unutar samih kompanija te sada individualci i mali timovi ljudi imaju veliki utjecaj - oni stvaraju nove ideje, eksperimentiraju, griješe i ponovno pokušavaju, a njihov uspjeh vidljiv je na globalnom tržištu.

Oni koji imaju najveći utjecaj od svih u kompanijama su, kako ih nazivaju Schmidt i Rosenberg - 'pametni kreativci'. To su ljudi koji 'kombiniraju tehničko znanje s poslovnom ekspertizom i kreativnošću', a kada takvim ljudima date tehnološke alate i date im puno slobode, oni mogu napraviti 'nevjerojatne stvari nevjerojatno brzo'. Jedini način vođenja biznisa koji će danas kontinuirano uspijevati jest privlačenje pametnih kreativaca i stvaranje okoline u kojoj će oni moći ispuniti maksimalni potencijal.

Za uspješno poslovanje potrebna je i strategija, a većina kompanija prvo kreće s nekim poslovnim planom, no s obzirom na brze promjene u današnjem poslovanju, taj će plan sigurno zakazati u nekim važnim situacijama - poslovanje se ne smije bazirati na planu, već na strateškim temeljima jer se planovi mijenjaju, a temelji su stabilni. Također, iznimno je bitno donošenje pravih odluka i komunikacija između nadređenih i zaposlenika koja bi trebala biti 'otvorena i mora omogućiti maksimalan tok informacija' jer se samo na taj način može doći do 'poslovne nirvane', odnosno inovacija.

Schmidt kaže da se inovaciju ne može narediti, već samo dopustiti te je upravo to ono što šefovi kompanija moraju omogućiti svojim zaposlenicima – dati im slobodu i dopustiti im da budu inovativni. Na kraju ove prezentacije Schmidt i Rosenberg zaključuju kako su ideje i pametni kreativci svuda oko nas i zahvaljujući njima svi trebamo 'zamisliti nezamislivo jer se nezamislive stvari često događaju'.

Također, šefovima kompanija poručili su kako se trebaju kladiti na velike stvari jer je nekad velike stvari često lakše ostvariti od malih stvari jer one uvijek privlače najbolje ljude.

Foto: AFP