Mark Zuckerberg nedavno je najavio velike promjene na Facebooku rekavši kako će se ova mreža okrenuti samim korisnicima te će se na njoj preferirati komunikacija između prijatelja i obitelji, dok će se na News Feedu manje pojavljivati sadržaj izdavača, brandova i kompanija. Rekao je kako je svjestan mogućih posljedica jer će se ova promjena vjerojatno odraziti na posjećenost, odnosno vrijeme koje će korisnici provesti na njoj, no kako su pokazala istraživanja, povezivanjem s prijateljima i obitelji, korisnici će biti puno sretniji i zadovoljniji u odnosu na samo praćenje noviteta i vijesti na ovoj mreži.

Dok je dio ljudi pohvalio ovu odluku, marketinški stručnjaci i kompanije čije poslovanje sve više ovisi i o Facebooku nisu niti malo zadovoljni ovakvim razmišljanjem Zuckerberga, a čini se kako s tom odlukom nije zadovoljan niti dio investitora i analitičara. Naime, prema analitičarima Benjaminu Schachteru i Edu Alteu iz Macquarie Capitala, ove odluke koje bi se moglo kratkoročno negativno odraziti na poslovanje, odnosno na prihode kompanije, još su jedan podsjetnik svim investitorima koliko je velika Zuckerbergova moć u kompaniji te, ako osnivač Fejsa nešto zaželi, on će to moći i ostvariti, čak i ako se investitori ne slažu s takvim odlukama.

Problem se nalazi u činjenici što Zuckerberg kontrolira veliki dio dionica i ima apsolutnu moć oko donošenja odluka tako da može donositi odluke koje su potencijalno financijski štetne za kompaniju, odnosno njene investitore, a oni su u takvim situacijama prilično nemoćni.

Schachter i Alte kažu kako se možemo diviti promjeni fokusa osnivača Facebooka te je pohvalna činjenica kako ljude stavlja u prvi plan, no kao financijske analitičare ta ih strategija zabrinjava. S obzirom na meteorski rast cijene dionica i vrijednosti Facebooka, Zuckerberg se rijetko do sada našao na meti kritika, no treba vidjeti kakva će biti situacija tijekom sljedećih mjeseci, odnosno kakve će financijske rezultate Facebook ostvariti tijekom godine. Jer, ako zbog njegovih odluka investitori počnu gubiti novac, vjerojatno možemo očekivati pritisak na osnivača i šefa kompanije i okretanje poslovanju koje će i dalje donositi veliki novac dioničarima.

Izvor: Business Insider
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju