Čak i onima koji ne prate tehnološku industriju jasno je što je obilježilo prošlu godinu. Umjetna inteligencija u kratko je vrijeme mnogima od apstraktnog pojma postala alat s kojim se svakodnevno služe u obavljanju poslovnih ili privatnih obveza. AI je danas zaista svuda i nije teško pretpostaviti kako budućnost donosi još naprednije mogućnosti te tehnologije, kao i njezinu implementaciju u još veći broj uređaja i servisa.
Umjetna inteligencija obilježit će i nadolazeći tehnološki sajam Consumer Electronic Show (CES), koji se u Las Vegasu održava sljedeći tjedan. Ovo je godina umjetne inteligencije u svemu. Ako nemate umjetnu inteligenciju u svom proizvodu, nemojte se niti pojavljivati, o tome nije vrijedno govoriti, najbolje opisuje stanje na tržištu uoči CES-a analitičarka Maribel Lopez.
A na CES-u će se kao i svake godine predstaviti brojni proizvodi, pri čemu fokus neće biti toliko na npr. pametnim telefonima i tabletima, već na različitim uređajima iz kategorije potrošačke elektronike. Iako ćemo tek na kraju sajma saznati više o trendovima, uoči njegova početka na ZDnetu izdvojili su tri trenda koja bi mogla dominirati Consumer Electronic Showom sljedeći tjedan.
Dominacija umjetne inteligencije
Prvi smo, dakle, već spomenuli i to je umjetna inteligencija. Na ZDNetu kažu kako će se svaki proizvod koji uključuje algoritam, strojno učenje ili automatizaciju reklamirati kao AI proizvod. Sve kompanije pokušat će iskoristiti taj trend pa možemo očekivati brojne različite proizvode - od onih koji će automatski prevoditi zvuk i tekst na različite jezike preko televizora koji će moći poboljšati sliku niže rezolucije i prilagoditi je za današnje 4K i 8K ekrane pa do automatizacije u svakodnevnim proizvodima koja će nam uštedjeti puno vremena.
Proširena, virtualna i miksana stvarnost - kako se s uređajem Vision Pro Apple priprema napasti potpuno novo tržište, može se očekivati da će porasti interes korisnika za takvim uređajima. Taj povećani interes pokušat će iskoristiti i druge kompanije sa svojim VR/AR uređajima. Na CES-u tako možemo očekivati novi hardver, ali i "nova iskustva" u virtualnim svjetovima i svjetovima proširene stvarnosti. Novi uređaji trebali bi iskoristiti snagu novog Qualcommova XR2+ Gen2 VR čipa, kao i novih senzora i softvera koji bi trebali omogućiti razvoj puno boljih uređaja i iskustava. Takvi se uređaji i tehnologija već koriste u različitim industrijama - od zdravstva i dizajna proizvoda pa do svemirske industrije.
Novi VR proizvodi na CES-u samo će najaviti ono što očekujemo do kraja godine, a osim Appleova Visiona Pro, to su i Samsungovi i Googleovi VR uređaji koje također uskoro očekujemo, a nove uređaje razvija i Meta.
Veliki televizori - ne samo što možemo očekivati televizore s dijagonalama ekrana od 100 i više inča, već će novi uređaji donijeti i brojne inovacije, ponajviše u tehnologiji ekrana i prikaza slike.
Consumer Electronic Show počinje u utorak 9. siječnja, a završava u petak 12, siječnja, a kao i svake godine mjesto održavanja je Las Vegas.