Nakon 35-minutnog leta između Nitre i Bratislave, Stefan Klein sletio je na bratislavski aerodrom, fotografirao se i odvezao se do centra grada, a možemo reći i u povijest. Naime, putovanje i zrakom i cestom napravio je u istom vozilu, odnosno letećem automobilu AirCar. AirCar više nije samo koncept. Znanstvena fantastika postala je stvarnost, s oduševljenjem je komentirao ovaj pothvat suosnivač tvrtke Anton Zajac.

Letećem automobilu trebalo je oko 35 minuta leta između dva aerodroma, a nakon slijetanja potrebno je samo nešto više od dvije minute dok AirCar sakrije krila i uvuče rep, nakon čega je nastavio s cestovnom vožnjom kao i svaki drugi automobil.

 

AirCar (Foto: Klein Vision)

AirCar (Foto: Klein Vision)


Razvoj slovačkog letećeg automobila trajao je oko dvije godine i u njega je uloženo oko dva milijuna eura, a prije ovog leta već je proveo oko 40 sati u zraku, uz više od 140 uspješnih slijetanja. Prvi test leta između dva aerodroma položio je odličnom ocjenom, no naravno dalek je put od prvih testiranja do konačnog i komercijalnog proizvoda. Osim daljnjeg razvoja tehnologije, a pogotovo sigurnosne tehnologije, bit će potrebno prilagoditi regulativu takvim hibridnim vozilima, tj. letjelicama, što će trajati godinama.

AirCar pokreće BMW-ov motor snage 160 KS, a osim što pokreće propeler smješten na stražnjem dijelu vozila, isti motor pokreće i kotače kada se koristi kao automobil. Za razliku od većine dosadašnjih prototipova i testnih verzija letećih automobila koji imaju mogućnost vertikalnog polijetanja i slijetanja, AirCar nema tu mogućnost te mu je, kao i klasičnim zrakoplovima, potreban prostor, odnosno aerodromska pista. Maksimalna brzina koju AirCar može doseći je 190 km/h, može uhvatiti visinu od 2500 metara, a doseg mu iznosi oko 1000 km, prema Stefanu Kleinu.

Njegova kompanija nastavit će s razvojem i testiranjem ovog modela, a već rade i na još jačem letećem automobilu s motorom snage oko 300 KS.

Izvor: BBC