Jedan od glavnih trendova u automobilskoj industriji posljednjih godina bio je ugradnja srednišnjeg ekrana sustava za zabavu na kontrolnoj ploči. Ovisno o proizvođaču, ekran je u potpunosti ili djelomice zamijenio kontrolnu ploču za upravljanje tim dijelom automobila.

No, čini se kako ugradnja ekrana osjetljivih na dodir umjesto različitih gumbića i poluga baš i nije najbolji izbor.

Švedski automobilistički magazin Vi Bilägare proveo je zanimljivo istraživanje u kojem je testirao 12 modela automobila - 11 modernih i jedan Volvo iz 2005. godine. Vozači koji su ih testirali imali su određen period prilagodbe kako bi se naviknuli na automobile prije samog testiranja.

Polestar Posljedica nestašice čipova: Značajno se pogoršala kvaliteta novih automobila

Tijekom testa, zadaća je bila jednostavna. Vozači su vozili automobile napuštenom zrakoplovnom pistom brzinom od 110 kilometara na sat te su morali obaviti četiri zadatka. Što je trebalo napraviti? Aktivirati grijanje sjedala, podignuti temperaturu za dva stupnja i pokrenuti odleđivanje stakala. Uključiti radio i pronaći određenu radio postaju. Resetirati putno računalo te spustiti osvjetljenje instrumenata i isključiti središnji ekran.

Primijetili su da su vozači tijekom vožnje najstarijeg automobila na testu, Volva iz 2005 godine bili najbrži u obavljanju zadataka. Četiri zadatka obavili su u samo 10 sekundi tijekom kojih su prešli oko 30 metara.

Za usporedbu, najbolje postignuto vrijeme u modernom automobilu iznosilo je 14 sekundi, dok je u većini automobila za obaviti iste zadaće pri istoj brzini bilo potrebno više od 20 sekundi i barem 1000 metara. Najlošiji rezultat postignut je u kineskom električnom automobilu MG Marvel R u kojem je vozaču trebalo čak 44,6 sekundi i 1372 metra da obavi četiri jednostavna zadatka. To je gotovo četiri puta više vremena i udaljenosti nego tijekom vožnje Volva.

Teslin infotaiment sustav AMD potvrdio Muskovo "pretkazanje": U ovim Teslinim modelima vlasnici će moći vrtjeti najzahtjevnije računalne igre

Iako istraživanje nije provedeno na velikom uzorku, ipak ukazuje na to da možda nije baš najbolje rješenje ugrađivanje sve većih i većih ekrana u automobile. Tradicionalni gumbi, kotačići i prekidači omogućuju vozaču da upravlja pojedinim dijelovima automobila i istovremeno zadrži pogled na cesti. Osim toga, gumbi i prekidači su uvijek na istom mjestu pa je lakše zapamtiti gdje se nalaze i čime upravljaju. Za razliku od njih, neke opcije koje bi trebale biti lako dostupne na ekranu, od vozača zahtjevaju listanje ili spuštanje stranice, što automatski zahtijeva i skretanje pogleda s ceste.

Hoće li ovo istraživanje nešto promijeniti u automobilskoj industriji? Vjerojatno neće. No, možda osvijesti vozače i potakne ih da upravljanje dodatnim opcijama u automobilu prepuste - suvozaču.

Izvor: Vi Bilagare

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju