Posljednje vrijeme na tržištu automobila obilježile su nestašice čipova i kašnjenja isporuka, prvo zbog pandemije koronavirusa, a onda i zbog rata u Ukrajini. Kompanije su te probleme pokušale riješiti na različite načine pa su neke čak i odlučile prodavati vozila bez svih dijelova i opcija za koje tada nisu imali čipove, uz mogućnost njihove naknadne nadogradnje.

Automobilska industrija, ilustracija Problemi za automobilsku industriju: Globalna nestašica poluvodiča i rastuće cijene sirovina mogle bi trajati dulje nego se predviđalo

Kako je pokazalo JD Powera “2022 Initial Quality”, ove je godine kvaliteta novih vozila značajno opala - čak za jedanaest posto, pri čemu se upravo nestašice čipova, kašnjenja i disrupcija u globalnoj trgovini navode kao razlozi tog pada kvalitete. S tako velikim padom iznenađeni su i u JD Poweru.

Znao sam da ćemo ove godine imati problema zbog izazova s opskrbnim lancima i svime. Ali nisam mislio da će nam to biti najgora godina do sada. Nikad nismo vidjeli pogoršanje od 11 posto, komentirao je rezultate istraživanja jedan od direktora u kompaniji David Amodeo. Njegova kompanija ovakva istraživanja provodi čak 36 godina te Amadeo kaže kako je do sada najgore pogoršanje iznosilo 3 posto u odnosu na godinu ranije.

Dodao je kako nisu bili svjesni koliko svi izazovi utječu na proizvodnju automobila i cjelokupnu industriju sve dok nisu izvukli sve podatke i analizirali ih, a oni su pokazali nevjerojatan pad kvalitete.

U odnosu na godinu dana ranije, samo je devet od 33 brenda poboljšalo kvalitetu svojih vozila. Na vrhu ove ljestvice nalaze se Buick, Dodge i Chevrolet, dok su posljednja tri mjesta zauzeli Volvo, Chrysler i Polestar. U segmentu premium vozila, najbolje je rangiran Hyundaijev Genesis.

Pat Gelsinger CEO Intela objasnio zašto su čipovi poput nafte i što je važno za našu “digitalnu budućnost”

Kao najbolnija točka proizvođačima automobila pokazali su se infotainment sustavi i mobilne aplikacije - problemi s povezanosti s Apple CarPlayom i Android Autom, bluetoothom, zvukom, nedovoljnim brojem priključaka za USB, sustavom za prepoznavanje glasa itd. Također, u odnosu na prošlu godinu, povećan je i broj problema s asistentima u vožnji.

Treba naglasiti kako su više problema prijavili vlasnici električnih automobila i hibrida u odnosu na vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Upravo se Polestarov električni automobil nalazi na posljednjem mjestu ljestvice s 328 prijavljenih problema na 100 novokupljenih ili iznajmljenih automobila.

Izvor: Cnet

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju