Ulagači očekuju da će tržišna vrijednost Porschea biti procijenjena na 60 do 85 milijardi eura.
Inicijalna javna ponuda (IPO) Porscheovih dionica mogla bi biti među najvećima u njemačkoj povijesti i najveća u Europi od 1999. godine, prema najvišim procjenama Refinitiva.
Katar bi trebao biti glavni investitor i namjerava se obvezati na kupnju 4,99 posto udjela u tvrtki.
U planu je i ponuda povlaštenih dionica malim ulagačima u više europskih zemalja, uključujući Francusku, Španjolsku i Italiju, kako bi se iskoristila baza vjernih Porscheovih obožavatelja.
Volkswagen je također odobrio prodaju 25 posto Porschea AG Porscheu SE, što znači da će obitelji Porsche i Piech osigurati kontrolni manjinski udio u kompaniji.
Izvori bliski pregovorima rekli su i da bi Volkswagen potencijalnim kupcima mogao dati i više od planirana četiri tjedna da iskažu interes za kupnju Porscheovih dionica, ali i da bi mogao odustati od IPO-a ako investitori ne pokažu dovoljno entuzijazma.
To bi bilo samo tehničko zeleno svjetlo, ništa više. Utire put (IPO-u), ali ne jamči da će burzovno zvono zaista na kraju zazvoniti, rekao je jedan od izvora.
Volkswagen je priopćio da bi IPO bio značajan korak u transformaciji tvrtke jer mu je cilj razvoj ponude softvera i električnih vozila.
Inzistiranje na uvrštavanju na burzu usred tržišnih turbulencija isključivo je u interesu obitelji Porsche i Piech i njihove želje za većom kontrolom, smatra stručnjak za upravljanje u Volkswagenovom DWS-u Hendrik Schmidt.
Tržišni uvjeti trenutačno su vrlo nepovoljni, naglašava i voditelj održivosti i korporativnog upravljanja u Deka Investmentu Ingo Speich, ne želeći reći hoće li njegova kompanija kupiti Porscheove dionice.
Njemačka automobilska udruga očekuje četiri posto manje isporučenih automobila u Europi u ovoj godini, što bi značilo odgodu željno očekivanog oporavka od pandemijske krize, napominje Reuters.