Još od kada je u rujnu prošle godine Tim Cook predstavio Appleov prvi potpuno novi proizvod nakon smrti Stevea Jobsa, brojni su analitičari objavili svoja očekivanja vezana uz potražnju, odnosno prodaju Appleovog sata. Neki nisu bili toliko oduševljeni te su predviđali prodaju od malo više od deset millijuna komada u razdoblju od jedne godine, dok su oni najoptimističniji vjerovali kako Apple može prodati nekoliko desetaka milijuna satova. S obzirom da iz Apple još nisu objavili službene informacije o broju naručenih i prodanih pametnih satova, ponovno se moramo osloniti na analitičare i njihova (neslužbena) predviđanja vezana uz dosadašnju potražnju za ovim gadgetom, a prema informacijama Slice Intelligence, nakon početne navale za Apple Watchem, zabilježen je pad potražnje, odnosno stagnacija.

Skoro 120 tisuća kuna: Ovo su najskuplji modeli Appleovog sata

U ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako je do sada naručeno oko 2,5 milijuna Appleovih satova (iako su informacije nekih drugih analitičara malo drugačije), ali više od polovice njih naručeno je prvog dana. Nakon toga, potražnja je bila puno manja, uz manje od 30 tisuća narudžbi dnevno – ako se ovakva situacija nastavi, Apple bi tijekom prve godine mogao prodati više od jedanaest milijuna satova. 'Ovo nisu katastrofalne brojke za Apple', komentirali su na Digital Trendsu, no jasno pokazuju kako od njihovog pametnog sata ne treba očekivati brzi uspjeh i veliku zaradu kao npr. od iPhonea – Apple je samo u posljednjem kvartalu prodao više od 60 milijuna telefona. Prijašnja očekivanja drugih analitičkih kompanija bila su veća te u KGI Securitiesu očekuju prodaju oko 15 milijuna satova tijekom prve godine, dok su analitičari Morgan Stanleya predvidjeli prodaju do čak 36 milijuna Appleovih pametnih satova u prvih dvanaest mjeseci.

Brojke Slice Inteligencea upućuju kako je trenutna potražnja ipak manja od očekivane, no u Appleu se nadaju kako bi se to s vremenom trebalo promijeniti, pogotovo kada ovaj gadget bude dostupan za kupovinu u trgovinama i postane dostupan na drugim tržištima, a sigurno puno očekuju i od posljednjeg ovogodišnjeg kvartala kada bi upravo Apple Watch mogao biti jedan od najpoželjnijih božićnih poklona. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju