Prije nego je Steve Jobs predstavio iPad i time otvorio jedno potpuno novo tržite, činilo se kako će sljedeća velika stvar u tehnologiji biti čitači e-knjiga. Ove je uređaje, kao i e-knjige, popularizirao Amazon sa svojim e-book čitačima Kindle, a nakon njihovog velikog uspjeha, brojne su kompanije predstavile vlastite uređaje za čitanje knjiga u e-formatu. No, pokazalo se kako su korisnicima tableti puno zanimljiviji te je većina tehnoloških kompanija odustala od čitača e-knjiga i svoje su resurse prebacili na tablete i druge gadgete.

Dugo vremena se činilo kako e-knjige imaju potencijal zamijeniti prave knjige, no kao i u slučaju novina, za veliki broj ljudi to jednostavno nije bilo to – oni žele "pravu" knjigu koju mogu listati. Također, kako ionako veliki broj stvari radimo uz ekrane računala, telefona i tableta, ljudi se žele odmoriti od brojnih ekrana i barem knjigu pročitati bez potrebe za naprezanjem očiju gledajući računalo, telefon ili tablet.

Da se ljudi vraćaju pravim knjigama potvrdili su podaci istraživanja provedenih u SAD-u i Velikoj Britaniji prema kojima je prodaja e-knjiga u padu, dok prodaja papirnatih knjiga raste. Prema Publishers Associationu, prodaja e-knjiga u Velikoj Britaniji pala je za 17 posto u 2016., dok je prodaja papirnatih knjiga i novina porasla za 7 posto, a još veći porast prodaje zabilježen je među dječjim knjigama – 16 posto. U SAD-u prodaja e-knjiga smanjena je za 18,7 posto tijekom prvih devet mjeseci 2016., a prodaja papirnatih knjiga porasla je za 7,5 posto.

Neki od razloga smanjenja prodaje digitalnih knjiga, osim činjenice kako je ljudima često draže uživati uz papirnatu knjigu, leži i u činjenici što je veliki broj ljudi svjestan da provode previše vremena pred ekranima tako da je u Velikoj Britaniji prošle godine čak trećina ispitanih provela tzv. digitalnu detoksikaciju, odnosno pokušali su smanjiti vrijeme koje provode uz računala i telefone, a još jedan razlog leži u činjenici što knjige često kupujemo kao poklon. U tom slučaju, naravno, korisnici se neće odlučiti na kupovinu digitalne knjige i mailom poslati link ili kod za njeno skidanje, već će kupiti papirnatu knjigu koju će umotati i pokloniti uživo.

Na CNN-u kažu kako situaciju s povećanjem prodaje papirnatih knjiga možemo usporediti s povećanjem prodaje gramofonskih ploča – iako danas lakše neko ikada možemo nabaviti gotovo sve albume koje poželimo, no ljudi se često izgube u velikoj količini glazbe te jednostavno ne stignu u njoj uživati. Zbog toga, umjesto preslušavanja desetak albuma preko interneta, kupe npr. dva albuma na pločama i uživaju u glazbi.

Izvor: CNN