Prekretnica za cijelu industriju: Njemačka kompanija dobila dozvolu za razvoj letećih taksija

Letjelica je opremljena s više malih propelera koje pokreću električni motori, a može polijetati i slijetati vertikalno.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.11.2023. / 15:38

Liliumov zrakoplov (Foto: Lilium)

Budućnost prijevoza, među inim, vjerojatno donosi i zračne taksije. Brojne kompanije razvijaju i testiraju ovakve letjelice, uključujući startupove, ali i gigante zrakoplovne industrije poput Airbusa i Boeinga. Prema nekim najavama, prvi zračni taksiji koji će prevoziti putnike mogli bi poletjeti već za nekoliko godina, no jasno je kako uvijek postoji mogućnost manjih i većih odgoda, zbog tehnologije ili regulatornih pravila.

Wisk Aero Boeing počeo s testiranjima električnih zračnih taksija u Los Angelesu

Do sada smo većinom čitali o američkim startupovima i kineskim kompanijama koje razvijaju ovu tehnologiju i leteće taksije, no na ovom tržištu aktivni su i Europljani. Iz njemačke kompanije Lilium tako su se pohvalili kako su od agencije za sigurnost zračnog prometa Europske unije dobili regulatornu dozvolu za dizajn i proizvodnju zračnog taksija koji može vertikalno polijetati i slijetati.

Ova im dozvola omogućuje da mogu krenuti sa sljedećom fazom dizajna i proizvodnje svojih letjelica, objasnili su iz te kompanije: Pojednostavljeno govoreći, ovo odobrenje je licenca za rad i potvrđuje da Lilium ima potrebnu organizaciju, procedure, kompetencije i resurse koji su potrebni za dizajn i certificiranje zrakoplova prema najvećim sigurnosnim standardima.

Letjelica koju kompanija razvija, a koja bi jednom trebala prevoziti putnike (postoje konfiguracije za 4 ili 6 putnika), koristit će više manjih propelera pogonjenih električnim motorima koji će omogućiti vertikalno polijetanje i slijetanje, kao i potisak tijekom leta. S jednim punjenjem ova bi letjelica trebala izdržati oko 300 kilometara leta. Uz takav doseg, jasno je kako Lilium nema namjeru zamijeniti klasične zrakoplove, niti razmišljaju o letovima između država, već bi njihovi leteći taksiji trebali povezivati gradove i mjesta koja nisu previše udaljena.

Ehangov autonomni dron Kinezi su napravili još jedan korak prema autonomnim letećim taksijima

S obzirom na to da može polijetati i slijetati vertikalno, poput helikoptera, takvim letjelicama ne treba klasična zrakoplovna pista, već relativno mali prostor za manevriranje. Također, kako je pogone električni motori, ne stvara toliko buke.

Na CNBC-u kažu kako je ovo prekretnica za industriju koja godinama priprema svoje letjelice za komercijalizaciju tako da bi za nekoliko godina (ili ipak malo više) na nebu mogli vidjeti i takve leteće električne taksije koji će omogućiti brz prijevoz u potpunosti izbjegavajući prometne gužve, barem na zemlji.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti