Budućnost prijevoza, među inim, vjerojatno donosi i zračne taksije. Brojne kompanije razvijaju i testiraju ovakve letjelice, uključujući startupove, ali i gigante zrakoplovne industrije poput Airbusa i Boeinga. Prema nekim najavama, prvi zračni taksiji koji će prevoziti putnike mogli bi poletjeti već za nekoliko godina, no jasno je kako uvijek postoji mogućnost manjih i većih odgoda, zbog tehnologije ili regulatornih pravila.
Do sada smo većinom čitali o američkim startupovima i kineskim kompanijama koje razvijaju ovu tehnologiju i leteće taksije, no na ovom tržištu aktivni su i Europljani. Iz njemačke kompanije Lilium tako su se pohvalili kako su od agencije za sigurnost zračnog prometa Europske unije dobili regulatornu dozvolu za dizajn i proizvodnju zračnog taksija koji može vertikalno polijetati i slijetati.
Ova im dozvola omogućuje da mogu krenuti sa sljedećom fazom dizajna i proizvodnje svojih letjelica, objasnili su iz te kompanije: Pojednostavljeno govoreći, ovo odobrenje je licenca za rad i potvrđuje da Lilium ima potrebnu organizaciju, procedure, kompetencije i resurse koji su potrebni za dizajn i certificiranje zrakoplova prema najvećim sigurnosnim standardima.
Letjelica koju kompanija razvija, a koja bi jednom trebala prevoziti putnike (postoje konfiguracije za 4 ili 6 putnika), koristit će više manjih propelera pogonjenih električnim motorima koji će omogućiti vertikalno polijetanje i slijetanje, kao i potisak tijekom leta. S jednim punjenjem ova bi letjelica trebala izdržati oko 300 kilometara leta. Uz takav doseg, jasno je kako Lilium nema namjeru zamijeniti klasične zrakoplove, niti razmišljaju o letovima između država, već bi njihovi leteći taksiji trebali povezivati gradove i mjesta koja nisu previše udaljena.
S obzirom na to da može polijetati i slijetati vertikalno, poput helikoptera, takvim letjelicama ne treba klasična zrakoplovna pista, već relativno mali prostor za manevriranje. Također, kako je pogone električni motori, ne stvara toliko buke.
Na CNBC-u kažu kako je ovo prekretnica za industriju koja godinama priprema svoje letjelice za komercijalizaciju tako da bi za nekoliko godina (ili ipak malo više) na nebu mogli vidjeti i takve leteće električne taksije koji će omogućiti brz prijevoz u potpunosti izbjegavajući prometne gužve, barem na zemlji.