Promjene koje tehnologija donosi u bankarstvu i financijama iznimno su velike te im se svi akteri financijskog tržišta moraju prilagoditi prije nego što im posao i klijente uzmu različite fintech kompanije. Dio tih promjena uključuje i brojne otkaze, ponekad i zatvaranje poslovnica jer se poslovanje sve više seli u virtualni svijet. Na pametnim telefonima sve je dostupno odmah, bez odlaska u poslovnice i čekanja u velikim redovima.

Dok nam fintechi i nove aplikacije poput Revoluta uvelike olakšavaju svakodnevno upravljanje i potrošnju novca, kada su u pitanju neke "veće" stvari poput štednje, dizanja kredita i slično, tradicionalne banke ipak ulijevaju veće povjerenje te se u tim situacijama i dalje često odlučimo na odlaske u poslovnicu i razgovor s bankarima.

Slična je stvar i prilikom investiranja. Dio ljudi i dalje je skeptičan prema tehnologiji te savjete o investicijama i kupovanju dionica i dalje traži od ljudi, a ne od softvera, odnosno tzv. robotskih analitičara. Istraživanje koje je nedavno provedeno na Sveučilištu u Indiani pokazuje da bismo ipak trebali dati priliku robotima jer su njihovi savjeti vezani za ulaganja profitabilniji u odnosu na savjete bankara i financijskih stručnjaka.

Istraživanjem je obuhvaćeno razdoblje između 2003. i 2018. te više od 76 tisuća izvještaja o investicijama iz sedam kompanija koje pri analizi i preporukama za investicije koriste softver te se pokazalo da su roboanalitičari puno uspješniji prilikom savjeta o kupovinama dionica.

Prilikom analize kompanija i tržišta roboanalitičari dubinski ispituju godišnja izvješća i financijske rezultate te na temelju analize svih tih podataka preporučuju kupovinu dionica. Treba napomenuti da znanstvenici koji su proveli istraživanje ne znaju koliko je kompanija zaista poslušalo savjete robotskih analitičara, odnosno koliko su ozbiljno shvatili te preporuke.

Dok su se prilikom preporuka kupovine dionica pokazali prilično uspješnim i boljim od ljudskih analitičara, istraživanje je pokazalo da se isto ne može reći i za preporuke vezane za prodaju dionica te nema dokaza da su roboti pri tome uspješniji od ljudi.

Izvor: Business Insider