Istraživanje koje je proveo Gartner pokazuje kako će tokom ove godine prodaja glazbe putem interneta narasti za 7 posto odnosno na 6.3 milijarde dolara.

Prošle je godine putem interneta prodano glazbe u vrijednosti od 5.9 milijardi dolara, dok Gartner smatra kako će do 2015. prodaja doseći 7.7 milijardi dolara zahvaljujući servisima kao što su Spotify i iTunes.

S druge strane prodaja CD-a i ostalih fizičkih medija bilježi priličan pad pa je tako sa 15 milijardi dolara pala na 10 milijardi. 'Glazbena industrija prvi je sektor medija koji su osjetili jak utjecaj dviju glavnih sila - Interneta i sve jačih konzumenta tehnologije.' istaknuo je Gartnerov analitičar Mark McGuire.

Unatoč tome što su raniji glazbeni servisi poput Napstera zadali veliku štetu glazbenim kompanijama kao što su Warner i EMI, isti su zadržali titulu vodećih glazbenih etiketa na svijetu, no praktičnost pravnih nabava glazbe preko iTunesa i sličnih servisa ohrabruje potrošače da plaćaju za glazbu, dok velike etikete zarađuju više od glazbe uživo, odnosno počeli su slati glazbene zvijezde koje su odustale od turneja natrag pred publiku.

Osim iTunesa, servisi kao što su Spotify, Pandora i Last.fm sve više dobivaju novih konzumenata koji plaćaju pretplatu kako bi slušali glazbu. Gartner procjenjuje kako će do 2015. godine pretplatnički glazbeni servisi doseći 2.2 milijarde dolara, odnosno 29 posto ukupne potrošnje na online glazbu, piše Reuters.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju