Branding je ponekad sve, prepoznatljivost jamči više klijenata, sugerira kvalitetu, pouzdanost, ali kada se pojavi problem poput ovoga, onda je preimenovanje branda jedini mogući izbor...

Vrlo vjerojatno je ovo prvi takav slučaj u povijesti, jer ne pamtimo da je neka tehnološka kompanija zbog ekstremista, radikala i monstruoznih nasilnika bila prisiljena promijeniti ime. Ali, eto, kako živimo u potpuno suludim vremenima, kada je moguće doslovce sve i svašta, dogodilo se upravo to: jedan od najvećih pružatelja usluga mobilnog plaćanja, ISIS, odlučio je promijeniti ime branda i u potpunosti odbaciti sve što ima veze s dosadašnjim nazivom. Na ovaj potez je ISIS, kojega su mnogi tretirali i još uvijek to rade jednim od najpouzdanijih "mobilnih novčanika", odnosno sustava za plaćanje putem pametnog telefona, bio prisiljen jer se ime koje su do sada koristili posljednjih tjedana počelo pojavljivati isključivo u negativnom kontekstu, zapravo najgorem mogućem. 

Naime, kratica ISIS se povezuje s islamističkim militantima i zapravo je proširena iz izvedenice Islamic State (IS), a konkretno znači Islamic State of Iraq and Syria (ISIS). Nažalost, oni su svijetu donijeli novi način obračuna s "omraženim Amerikancima" i "ostatkom svijeta" koji prezentiraju mučnim video materijalima u kojima prikazuju kako njihovi pripadnici na posebno okrutan način ubijaju zatvorenike, redom otete novinare iz raznih krajeva svijeta. Naravno da nitko normalan i civiliziran ni u ludilu ne želi da se njegova kompanija povezuje s takvim, bez pretjerivanja, divljacima i monstrumima, zato je ISIS jednostavno odlučio odbaciti staro ime i kreirati sasvim novi brand. 

Izvršni direktor kompanije, Michael Abbott na službenom blogu je između ostaloga napisao: "Nemamo namjeru niti sekunde više dijeliti ime s takvim ljudima, dapače, naša srca su sa svima onima koji su pogođeni nasiljem, kao i s onima koji se bore protiv njega". Iz kompanije su poručili kako će uskoro zaživjeti novi brand pod nazivom Softcard, koji između ostalog "daleko bolje opisuje naš brand i usluge koje stoje iza njega". Nije objavljeno je li do sada netko već zabunom povezao ovu kompaniju s islamskim militantima, ali u budućnosti se želi izbjeći bilo kakva, pa i najmanja, slučajna i nenamjerna povezanost, stoga ISIS kao brand odlazi u povijest i od sada će, nažalost, ostati samo sinonim za najveće moguće divljaštvo i ekstremizam... 

Izvor: The Verge