Htjeli mi to priznati ili ne, ali svi smo pomalo ovisni o svojim pametnim telefonima. Razlika je jedino u tome koliko smo te svoje ovisnosti svjesni. Prema jednom istraživanju prosječni korisni tijekom dana dotakne svoj pametni telefon nevjerojatnih 2617 puta i provede aktivno ga koristeći 145 minuta.
 
Pa kako onda smanjiti tu ovisnost o dodirivanju pametnog telefona? Teško, ali nije nemoguće. Potrebno je samo smanjivati upotrebu pametnog telefona korak po korak i za samo 7 dana primijetiti ćete veliku promjenu. Možda čak i uspijete popiti kavu s prijateljima, a da ne izvadite pametni telefon iz torbe ili džepa.
 
No, krenimo polako.
 
1. korak - Veliko čišćenje
 
Napravite inventuru i veliko čišćenje na svom pametnom telefonu. Izbrišite aplikacije koje ne koristite i koje vam ne trebaju te se odjavite s newslettera koji vam samo zatrpavaju e-sandučić (naravno, ne i sa ZIMO newslettera). Čišćenje proširite i na društvene mreže. Obrišite ili se pozdravite sa stranicama koje vas više ne zanimaju, prijateljima s kojima ne komunicirate i aplikacijama (najčešće različitim kvizovima i igricama) koje više ne koristite.
 
2. korak - Isključite notifikacije
 
Ovisno o aplikacijama koje koristimo i njihovim postavkama, tijekom dana možemo dobiti i nekoliko stotina notifikacija. Svaki će vam put pametni telefon zasvijetliti, zavibrirati ili zazvoniti. U većini slučajeva to je nepotrebna smetnja koju možete eliminirati. Ostavite uključene samo notifikacije koje zaista trebate.
 
3. korak - Ne dirajte pametni telefon čim se probudite
 
Spavate li s pametnim telefonom ispod jastuka ili na noćnom ormariću, vrijeme je da tu praksu promijenite. Većina ljudi, čim otvori oči, posegne za svojim pametnim telefonom. Da, neki ga koriste kao budilicu pa je to razumljivo. No, zaista nema potrebe da onako sneni provjeravate što se dogodilo na Facebooku, Twitteru ili koliko ste e-mailova dobili tijekom noći. Ostavite pametni telefon na drugom kraju sobe ili, još bolje, u drugoj sobi. Prve minute nakon buđenja posvetite sebi, partneru ili djeci. Vi to možete!


 
4. korak - Ne dirajte ga prije spavanja
 
Punite li pametni telefon tijekom noći, priključite ga na punjač u drugoj sobi. Ne samo da ćete tako spriječiti da vas signal da je puna baterija probudi usred noći, već ćete i ukloniti potrebu da ga koristite neposredno prije spavanja. Naime, znanstvenici su utvrdili da plavo svjetlo koje proizvode ekrani pametnih telefona mogu biti štetni za oči, ali i utječe na proizvodnju melanina zbog čega slabije i manje spavamo.
 
5. korak - Ostavite pametni telefon kod kuće
 
Otiđite u šetnju s psom, obavite kupovinu ili pogledajte film u kinu, a pametni telefon ostavite kod kuće. Jednostavno ga “zaboravite” ponijeti sa sobom i uživajte u slobodi i miru.
 
6. korak - Zatvorite pametni telefon u ladicu
 
Osim ako vas netko ne zove ili vi morate obaviti nekakav važan poziv, nemojte koristiti pametni telefon. Pospremite ga u ladicu ili torbu i nemojte ga koristiti. Da biste lakše odoljeli iskušenju, isključite podatkovni promet i Wi-Fi vezu ili uključite poseban način rada koji će “propuštati” samo telefonske pozive, a blokirati sve ostalo.
 
7. korak - Isključite pametni telefon
 
Znamo da među vama postoje korisnici koji nisu nikad isključili svoj pametni telefon. Barem ne svojevoljno. Prihvatite izazov i na jedan dan isključite pametni telefon. Ako mislite da nećete izdržati bez veze sa svijetom, pokušajte uključiti zrakoplovni način rada koji će ostaviti uključen uređaj, ali neće uspostaviti podatkovnu i mobilnu vezu.
 
Toplo preporučujemo da ovaj “program odvikavanja” prakticirate prije odlaska na godišnji odmor i u situacijama kad vam prijatelji počnu prigovarati da više komunicirate putem Facebooka i Vibera nego uživo. Osjećat ćete se opuštenije i odmornije. Garantiramo!