Dan nakon što su u Tesli predstavili novi, kako kažu, najbrži električni automobil, Model S Plaid, oglasio se i Mate Rimac. 

Rimac, koji je sa svojim automobilom Nevera (bivšim C_Two) oduševio svijet i pokupio hvalospjeve, čestitao je Musku i Tesli na njihovom uspjehu. No, nije propustio istaknuti kako je Nevera ipak, bolja. 

Unatoč tome što nas Elon ignorira (tvrdi da je Plaid automobil s najbržim ubrzanjem) - još uvijek smo puno brži, imamo gotovo dvostruko više snage, veću bateriju i brže punjenje. Svejedno, nevjerojatne performanse za relativno prihvatljiv obiteljski automobil - postavlja nove standarde za glavne OEM-ove. Bravo Tesla, bravo Elon!, napisao je Rimac na svom Facebooku. 

Inače, što se Tesle tiče, prilikom predstvljanja Model S Plaida, prvih 25 kupaca preuzelo je svoje automobile.

Tako će oni prvi, službeno, moći isprobati Tesline tvrdnje kako ovaj model postiže brzinu od 0 do 60 milja na sat (96 kilometara na sat) za manje od dvije sekunde. Također, Model S Plaid može se podičiti još jednim rekordom - kao najbrži automobil u tvorničkoj proizvodnji koji je četvrtinu milje (400 metara) prešao za 9,23 sekundi.

Upravo su to podaci na koje se Rimac osvrnuo, jer je u nedavno objavljenom videu neslužbenog testiranja (u kojem je Rimac vozio jedan od primjeraka Nevere), 85 % performansi, 400 metara prešao za 8,94 sekunde, a do brzine od 60 milja na sat došao je za manje od dvije sekunde.

Mate Rimac u C_Two Odmjeravanje snaga: Je li Rimčev C_Two automobil s najbržim ubrzanjem i može li pobijediti Bugatti Veyron?

Rimac Nevera Rimac predstavio Neveru! Hiperautomobil do 300 km/h ubrzava za manje od 10 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 412 km/h

No, vratimo se još malo Tesli Model S Plaid. Prema podacima koji su izneseni na predstavljanju tri električna motora koja pokreću ovaj automobil mogu stvoriti 1020 konjskih snaga i potjerati automobil do čak 320 kilometara na sat. Za usporedbu, Rimčeva Nevera kao najvišu brzinu postigla je 412 km/h uz 1914 konjskih snaga.

Tesla Model S Plaid (Foto: Tesla)

Iz Tesle su naveli kako je doseg novog modela 390 milja (više od 600 kilometara), što je ujedno i među najvećim dometima u kategoriji električnih vozila. Uz to, treba istaknuti da je zbog nove pumpe za toplinu i boljih termalnih performansi, Teslin automobil sad 30 posto učinkovitiji po hladnom vremenu, a treba mu 50 posto manje energije za zagrijavanje kabine.

Musk je tijekom predstavljanja istaknuo kako im je glavna misao vodilja prilikom stvaranja Modela S Plaid bila pokazati da su električni automobili najbolji automobili.

Plaid je brži od bilo kojeg Porschea i sigurniji od bilo kojeg Volva, pohvalio se Musk iako ovaj model još mora proći sigurnosna testiranja.

Što se tiče unutrašnjosti putničke kabine, pogled privlači 17-inčni ekran koji se nalazi u središtu glavne konzole i koji, kažu u Tesli, ima performanse na razini PlayStation 5. To su pokazali igrajući videoigru Cyberpunk 2077. tijekom prezentacije automobila.

Poboljšano je i korisničko sučelje koje prepoznaje više gesti i dopušta putnicima (i vozaču) veće prilagođavanje ekrana i postavki.

Ispod ekrana nalaze se dva bežična punjača za mobilne telefone, ali i 36W USB-C utor kojim bi se mogao napuniti i laptop.

Zanimljivo je da je Tesla u ovom modelu napustila tradicionalni kružni oblik upravljača i zamijenila ga jajolikim, koji na prvi pogled više podsjeća na upravljače kakvi se koriste u bolidima Formule 1.

Uz sve što su iz Tesle uključili u Model S Plaid, njegova paprena cijena ne bi trebala nikoga iznenaditi. Ovisno o tome što kupac odabere (i koliki je njegov budžet) cijena se kreće od 129 990 dolara (oko 800 tisuća kuna) pa do čak 148 990 dolara (oko 920 tisuća kuna).

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju