Dan nakon što su u Tesli predstavili novi, kako kažu, najbrži električni automobil, Model S Plaid, oglasio se i Mate Rimac.
Rimac, koji je sa svojim automobilom Nevera (bivšim C_Two) oduševio svijet i pokupio hvalospjeve, čestitao je Musku i Tesli na njihovom uspjehu. No, nije propustio istaknuti kako je Nevera ipak, bolja.
Unatoč tome što nas Elon ignorira (tvrdi da je Plaid automobil s najbržim ubrzanjem) - još uvijek smo puno brži, imamo gotovo dvostruko više snage, veću bateriju i brže punjenje. Svejedno, nevjerojatne performanse za relativno prihvatljiv obiteljski automobil - postavlja nove standarde za glavne OEM-ove. Bravo Tesla, bravo Elon!, napisao je Rimac na svom Facebooku.
Inače, što se Tesle tiče, prilikom predstvljanja Model S Plaida, prvih 25 kupaca preuzelo je svoje automobile.
Tako će oni prvi, službeno, moći isprobati Tesline tvrdnje kako ovaj model postiže brzinu od 0 do 60 milja na sat (96 kilometara na sat) za manje od dvije sekunde. Također, Model S Plaid može se podičiti još jednim rekordom - kao najbrži automobil u tvorničkoj proizvodnji koji je četvrtinu milje (400 metara) prešao za 9,23 sekundi.
Upravo su to podaci na koje se Rimac osvrnuo, jer je u nedavno objavljenom videu neslužbenog testiranja (u kojem je Rimac vozio jedan od primjeraka Nevere), 85 % performansi, 400 metara prešao za 8,94 sekunde, a do brzine od 60 milja na sat došao je za manje od dvije sekunde.
No, vratimo se još malo Tesli Model S Plaid. Prema podacima koji su izneseni na predstavljanju tri električna motora koja pokreću ovaj automobil mogu stvoriti 1020 konjskih snaga i potjerati automobil do čak 320 kilometara na sat. Za usporedbu, Rimčeva Nevera kao najvišu brzinu postigla je 412 km/h uz 1914 konjskih snaga.
Iz Tesle su naveli kako je doseg novog modela 390 milja (više od 600 kilometara), što je ujedno i među najvećim dometima u kategoriji električnih vozila. Uz to, treba istaknuti da je zbog nove pumpe za toplinu i boljih termalnih performansi, Teslin automobil sad 30 posto učinkovitiji po hladnom vremenu, a treba mu 50 posto manje energije za zagrijavanje kabine.
Musk je tijekom predstavljanja istaknuo kako im je glavna misao vodilja prilikom stvaranja Modela S Plaid bila pokazati da su električni automobili najbolji automobili.
Plaid je brži od bilo kojeg Porschea i sigurniji od bilo kojeg Volva, pohvalio se Musk iako ovaj model još mora proći sigurnosna testiranja.
Što se tiče unutrašnjosti putničke kabine, pogled privlači 17-inčni ekran koji se nalazi u središtu glavne konzole i koji, kažu u Tesli, ima performanse na razini PlayStation 5. To su pokazali igrajući videoigru Cyberpunk 2077. tijekom prezentacije automobila.
Poboljšano je i korisničko sučelje koje prepoznaje više gesti i dopušta putnicima (i vozaču) veće prilagođavanje ekrana i postavki.
Ispod ekrana nalaze se dva bežična punjača za mobilne telefone, ali i 36W USB-C utor kojim bi se mogao napuniti i laptop.
Zanimljivo je da je Tesla u ovom modelu napustila tradicionalni kružni oblik upravljača i zamijenila ga jajolikim, koji na prvi pogled više podsjeća na upravljače kakvi se koriste u bolidima Formule 1.
Uz sve što su iz Tesle uključili u Model S Plaid, njegova paprena cijena ne bi trebala nikoga iznenaditi. Ovisno o tome što kupac odabere (i koliki je njegov budžet) cijena se kreće od 129 990 dolara (oko 800 tisuća kuna) pa do čak 148 990 dolara (oko 920 tisuća kuna).