Prije nekoliko godina Quek Siu Rui dobio je ponudu koju, čini se, nije mogao odbiti, no kao i u slučaju npr. Evana Spiegela koji je odbio Zuckerbergovih 3 milijarde dolara za Snapchat, zahvalio se i odbio 100 milijuna dolara koliko je ponuđeno za kupovinu kompanije čiji je bio suosnivač. Rui, tada 26-godišnjak, vjerovao je u uspjeh Carousella i, umjesto prihvaćanja ponude s kojom bi postao multimilijunaš i osigurao svoju egzistenciju, u dogovoru s odborom i suosnivačima kompanije odlučio je ići težim putem i nastaviti s razvojem kompanije.
Carousell je pokrenuo prije šest godina zajedno s dva partnera koje je upoznao na sveučilištu u Singapuru i s kojima je dijelio zajednički hobi kupovine i prodaje gadgeta putem interneta. Tijekom studiranja proveli su godinu dana u Silicijskoj dolini gdje su se upoznali s načinom rada tamošnjih kompanija te su razgovarali s brojnim poduzetnicima, uključujući i Marka Zuckerberga. Nakon toga pokrenuli su kompaniju namijenjenu kupovini i prodaji proizvoda putem interneta, odnosno istoimenu mobilnu aplikaciju, a cijeli postupak online trgovine bio je jednostavan poput korištenja Instagrama ili WhatsAppa.
Nikada nije požalio!
Ta je jednostavnost, kao i konstantno poboljšanje aplikacije na kojoj je, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji i strojnom učenju, cijeli postupak kupovine i prodaje još više pojednostavljen i ubrzan (dovoljno je snimiti proizvod putem kamere i aplikacija će sama prepoznati o kojem je proizvodu riječ, imenovati ga i staviti u pripadajuću kategoriju), osvojila milijune ljudi.
Ova je aplikacija trenutno dostupna na sedam tržišta (uključujući Singapur, Hong Kong i Australiju) i na njima je jedna od najpopularnijih virtualnih trgovina na kojima se prodaje doslovno sve – od perika do rabljenih automobila. Nakon investicije od 85 milijuna dolara, plan je širenje na nova tržišta i osvajanje još većeg broja korisnika, kao i predstavljanje nekih novih opcija poput mogućnosti plaćanja proizvoda direktno iz aplikacije.
Također, već su predstavili premium servise za prodavače te pretplatničke servise za prodavače automobila i nekretnina u Singapuru, uz neizbježno oglašavanje na aplikaciji.
Sada je jasno kako se odluka o odbijanju sto milijuna dolara pokazala i više nego dobrom jer se vrijednost Carousella sada procjenjuje na oko pola milijarde dolara, a za očekivati je da će rasti i dalje. U razgovoru za medije Rui je rekao kako nikada nije požalio što nije prodao kompaniju jer ima jedinstvenu priliku izgraditi dugovječnu i stabilnu kompaniju i biti dio njenog rasta, razvoja i uspjeha.
Izvor: Bloomberg