Bili mi toga svjesni ili ne, ali u orbiti oko Zemlje već sad kruže tisuće satelita. Od Muskovog Starlinka, preko gomile komunikacijskih satelita zahvaljujući kojima imamo navigaciju, pa do različitih meteoroloških, znanstvenih i naravno, špijunskih satelita.

I dok znanstvenici koji proučavaju svemir upozoravaju kako postojeći sateliti već otežavaju promatranje noćnog neba, neki smatraju da bi ih trebalo biti još.

Tako su ruski znanstvenici predložili slanje velikog broja satelita u nisku Zemljinu orbitu, kako bi se pomoću njih - prikazivale promidžbene poruke na nebu.

Prikaz Peruna Perun je prvi potpuno hrvatski satelit čije lansiranje u svemir očekujemo vjerojatno za dvije godine

U svom radu, objavljenom u časopisu Aerospace, znanstvenici sa moskovskog tehničkog instituta Skoltech i Instituta za fiziku i tehnologiju, zaključili su kako bi slanje grupe satelita u orbitu, kako bi prikazivali promotivne sadržaje iznad gradova, bilo ne samo profitabilno, već bi stajalo "samo" 65 milijuna dolara po misiji.

Proučavali smo tehničke aspekte svemirskog oglaašavanja, a ovaj put smo pogledali i ekonomsku stranu i, koliko god se to činilo nerealističnim, otkrili smo da bi svemirsko oglašavanje temeljeno na 50 ili više malih satelita koji bi letjeli u grupi, bilo ekonomski isplativo, napisao je u izjavi autor rada, Shamil Biktimirov.

Biktimirov je pojasnio kako bi sateliti u formaciji reflektirali Sunčevu svjetlost i tako stvarali promidžbenu poruku. Da bi se to financijski isplatilo, kaže, u obzir su uzeli cijeli niz faktora - od stupnja prekrivenosti neba oblacima, preko hladnog vremena zbog kojeg bi ljudi ostali kod kuće pa sve do demografskog sastava pojedinih gradova.

Starlinkov terminal na kući SpaceX je lansirao tisuće satelita ne bi li stvorio Starlink, no kome zapravo treba satelitski internet?

No, problem s ovom idejom nije samo gužva u orbiti, već i činjenica da bi oglasi, zbog načina na koji bi se prikazivali, bili vidljivi samo oko izlaska i zalaska Sunca, ali ne i tijekom noći. S druge strane, ako ne reflektiraju svjetlost noću, ističu ruski znanstvenici, ne bi smetali astronomima prilikom promatranja neba.

U svom radu ističu kako bi promidžbena kampanja, koja bi trajala 91 dan, u idealnim uvjetima, mogla rezultirati s 111 milijuna dolara čistih prihoda.

No, pitanje je koja bi tvrtka bila spremna uložiti milijune u takav riskantan pothvat. I bi li se on, u konačnici zaista isplatio.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju