Profesor Scott J. Shackelford sa Sveučilišta Kelley School of Business u Indiani bavi se poslovnim pravom i etikom, a često drži predavanja na temu upravljanja informacijskim rizikom i sigurnošću.

S obzirom na sve što se trenutno događa u vezi s Facebookom, pitanja povrede privatnosti podatka korisnika, ali i činjenice da su podaci iskorišteni "protiv" samih korisnika kako bi se na njih utjecalo, upitali smo prof. Shackelforda da za ZIMO prokomentira cijeli slučaj.

Kakve bi pravne posljedice mogao imati Facebook? Hoće li ovaj slučaj utjecati na budući odnos Facebooka i korisnika, odnosno glasača i političkih oglasa?

Ovo je zapravo savršena oluja za Facebook (posebno loša situacija koja nastaje kombinacijom niza nepovoljnih okolnosti, op.a.), jer postavlja nekoliko ključnih pitanja o tome kako štiti neprocjenjive osobne podatke koje Facebookovi korisnici stalno predaju tvrtki. U SAD-u je Facebook 2011. postigao nagodbu s Federalnom komisijom za trgovinu (FTC). Sada je FTC objavio kako je pokrenuo istragu o tome je li Facebook prekršio odredbe te nagodbe. Ako jest, podliježu kazni u iznosu do 40 tisuća dolara dnevno (oko 240 tisuća kuna), uz sve ostale kazne. Također, pokrenuta je istraga pojedinih saveznih država, New Yorka i Massachusettsa, a da ne govorimo o Velikoj Britaniji i Europskoj uniji.

Kratkoročno, smatra prof. Shackelford, ovaj bi fijasko mogao poljuljati povjerenje nekih Facebookovih korisnika. Mnogo je važnija, naglašava prof. Shackelford, činjenica da je zbog afere već poljuljana vjera regulatora diljem svijeta u tvrtke i njihovu mogućnost samoregulacije. Upravo se pad te vjere i zabrinutost regulatora odrazio na cijenu dionica Facebooka i rezultirao njezinim rekordnim padom. 

Smatrate li da će ovaj slučaj utjecati na način na koji političke stranke koriste društvene mreže? I hoće li utjecati na njihove kampanje u budućnosti?

Prerano je reći, većinom jer još uvijek nije jasno koliko je zapravo ovo političko targetiranje kroz Facebook bilo uspješno na izborima 2016. godine. No ne vidim da će političke kampanje prestati koristiti društvene mreže. Pitanje je samo koliko će strogo biti regulirane.