Dok na europskom i američkom tržištu vlada blagi pesimizam oko elektrifikacije jer je potražnja za električnim vozilima manja od one koju su tradicionalni proizvođači očekivali, u Kini je potpuno drukčija situacija. Već smo više puta pisali o uspjehu kompanija poput BYD-a koji je u posljednja tri mjeseca prošle godine zauzeo najveći udio na tržištu električnih automobila, čime su prestigli i Teslu.
Za ovu godinu kineske su ambicije još i veće, što su potvrdili i predstavljanjem verzije električnog automobila Seagull koji na lokalnom tržištu stoji manje od 10 tisuća dolara. Na krilima tog, ali i drugih vozila BYD-a i drugih kineskih tvrtki, očekuje se daljnji rast prodaje električnih automobila i hibrida. Izvršni direktor BYD-a Wang Chuanfu vjeruje kako će udio novih, kako ih je nazvao, energetskih vozila, a taj se pojam odnosi na električne automobile i plug-in hibride, u sljedeća tri mjeseca na kineskom tržištu premašiti 50 posto. Prošle godine ovakav je tip vozila zauzeo 35 posto automobilskog tržišta u Kini, a porast na 45 posto značio bi prodaju dodatna dva milijuna električnih vozila ili hibrida, objasnio je Chuanfu. Već prošli tjedan njihov je udio premašio 48 posto, a s obzirom na to da je ovakav tip vozila sve popularniji, jasno je kako bi njihov udio trebao rasti i dalje.
Kakve su njihove ambicije najbolje govori i nedavni komentar iz kompanije u kojem su, nakon što su snizili cijene e-vozila i predstavili nove jeftinije električne automobile, najavili “bitku za slobodu” od vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Oko polovice BYD-ovih prodanih automobila su potpuno električna vozila, dok drugu polovicu čine plug-in hibridi. Do sada su tvrtke poput BYD-a većinom bile fokusirane na lokalno tržište, no sada je u njihovom fokusu sve više izvoz i širenje na druga tržišta. Prema podacima koje su objavili na Electreku, zahvaljujući izvozu električnih automobila, Kina je postala globalni lider u izvozu na globalnom automobilskom tržištu, čime su prestigli Japan. Nedavno se puno pisalo i prvom transportnom brodu koji je pristao u Njemačkoj s oko 3 tisuće BYD-ovih vozila i tada su iz kineske kompanije najavili da je to tek početak osvajanja Europe.
Upravo pod pritiskom takvih jeftinijih kineskih vozila i tradicionalni proizvođači automobila odlučili su se na promjenu strategije na ovom tržištu. Shvatili su kako je većina njihovih vozila, pogotovo u usporedbi s Kinezima, jednostavno preskupa te su im sada prioritet cjenovno povoljniji automobili te modeli cijene između 20 do 25 tisuća dolara koje na tržištu očekujemo tijekom sljedećih nekoliko godina.
Izvor: Electrek