Dok na europskom i američkom tržištu vlada blagi pesimizam oko elektrifikacije jer je potražnja za električnim vozilima manja od one koju su tradicionalni proizvođači očekivali, u Kini je potpuno drukčija situacija. Već smo više puta pisali o uspjehu kompanija poput BYD-a koji je u posljednja tri mjeseca prošle godine zauzeo najveći udio na tržištu električnih automobila, čime su prestigli i Teslu.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Planet Mars I kako nam to može pomoći da ga bolje razumijemo Znanstvenici otkrili što se skriva u unutrašnjosti Marsa Nezaposlenost, ilustracija O tome treba misliti već sad Upozorenje vladajućima nakon provedenog istraživanja: Ovo je poziv na buđenje jer alternativa je sumorna

Slika nije dostupna Panika zbog "kineske ofenzive": Proizvođači električnih automobila znatno mijenjaju strategiju

Za ovu godinu kineske su ambicije još i veće, što su potvrdili i predstavljanjem verzije električnog automobila Seagull koji na lokalnom tržištu stoji manje od 10 tisuća dolara. Na krilima tog, ali i drugih vozila BYD-a i drugih kineskih tvrtki, očekuje se daljnji rast prodaje električnih automobila i hibrida. Izvršni direktor BYD-a Wang Chuanfu vjeruje kako će udio novih, kako ih je nazvao, energetskih vozila, a taj se pojam odnosi na električne automobile i plug-in hibride, u sljedeća tri mjeseca na kineskom tržištu premašiti 50 posto. Prošle godine ovakav je tip vozila zauzeo 35 posto automobilskog tržišta u Kini, a porast na 45 posto značio bi prodaju dodatna dva milijuna električnih vozila ili hibrida, objasnio je Chuanfu. Već prošli tjedan njihov je udio premašio 48 posto, a s obzirom na to da je ovakav tip vozila sve popularniji, jasno je kako bi njihov udio trebao rasti i dalje.

Kakve su njihove ambicije najbolje govori i nedavni komentar iz kompanije u kojem su, nakon što su snizili cijene e-vozila i predstavili nove jeftinije električne automobile, najavili “bitku za slobodu” od vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Oko polovice BYD-ovih prodanih automobila su potpuno električna vozila, dok drugu polovicu čine plug-in hibridi. Do sada su tvrtke poput BYD-a većinom bile fokusirane na lokalno tržište, no sada je u njihovom fokusu sve više izvoz i širenje na druga tržišta. Prema podacima koje su objavili na Electreku, zahvaljujući izvozu električnih automobila, Kina je postala globalni lider u izvozu na globalnom automobilskom tržištu, čime su prestigli Japan. Nedavno se puno pisalo i prvom transportnom brodu koji je pristao u Njemačkoj s oko 3 tisuće BYD-ovih vozila i tada su iz kineske kompanije najavili da je to tek početak osvajanja Europe.

Električni automobil Cijena električnih automobila za nekoliko bi godina mogla iznenaditi

Upravo pod pritiskom takvih jeftinijih kineskih vozila i tradicionalni proizvođači automobila odlučili su se na promjenu strategije na ovom tržištu. Shvatili su kako je većina njihovih vozila, pogotovo u usporedbi s Kinezima, jednostavno preskupa te su im sada prioritet cjenovno povoljniji automobili te modeli cijene između 20 do 25 tisuća dolara koje na tržištu očekujemo tijekom sljedećih nekoliko godina.

Izvor: Electrek