Budućnost automobilske industrije pripada električnim vozilima, no u većini zemalja vjerojatno ili gotovo sigurno tijekom sljedećeg desetljeća na cestama će i dalje dominirati automobili s benzinskim i dizelskim motorima. Pred e-vozilima i dalje stoje brojni izazovi poput cijene, izdržljivosti baterije, odnosno dosega automobila s jednim punjenjem te infrastrukture jer, osim što je broj punionica i dalje jako mali, vrijeme punjenja električnih automobila duže je u odnosu na točenje goriva na benzinskim stanicama.

Dok električni automobili ne zavladaju cestama, prijelazno rješenje su hibridna vozila s kojim se učinak na zagađenje zraka može osjetiti odmah, smatra izvršna direktorica BMW-a u Nizozemskoj Stefanie Wurst. Ovaj njemački automobilski gigant u Rotterdamu sudjeluje u projektu Electric City Drive čiji je cilj smanjiti zagađenje paljenjem električnih motora u hibridnim vozilima kada se približe centru grada.

Nakon što prođu određenu virtualnu granicu u blizini centra Rotterdama, vozači BMW-ovih hibridnih automobila dobit će poruku kojom ih se podsjeća da ugase motor s unutarnjim sagorijevanjem i upale električni motor. Naravno, sudjelovanje u projektu je dobrovoljno i nema nikakvih kazni za vozače koji ne pokrenu električni motor, ali pokazalo se da čak oko 90 posto vlasnika hibrida nakon obavijesti o prelasku virtualne granice gasi klasične motora.

"Prvi rezultati izgledaju obećavajuće", komentirao je za Reuters zamjenik gradonačelnika Arno Bonte koji je zadužen i za energetsku politiku grada – u budućnosti želi ovaj projekt proširiti i na vlasnike drugih hibridnih automobila, ne samo BMW-a te pokrenuti i druge projekte s ciljem smanjenja zagađenja zraka u gradu.

Projekt Electric City Drive samo je jedan od načina na koji se gradovi i države pripremaju za budućnost u kojoj će se u potpunosti zabraniti kupovina automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem – u Norveškoj to bi moglo biti već od 2025., u Nizozemskoj od 2030., dok zabranu u Francuskoj i Velikoj Britaniji ne treba očekivati prije 2040. godine.

Izvor: Reuters