Svima je jasno koja je cijena "besplatnog" korištenja Facebooka – dajemo Zuckerbergu naše osobne podatke, kao i podatke o našim aktivnostima na mreži, što čitamo, što kupujemo, što nas zanima itd., a kompanije te podatke iskorištava za plasiranje što preciznijih oglasa i na tom okreće veliki novac. Dakle, nitko nije šokiran kada, nakon pregledavanja određenih stranica ili proizvoda, vidi oglase za slične proizvode ili oglase tih trgovina tijekom surfanja.
No dio korisnika u SAD-u te mreže prilično se šokirao kada su im se počeli prikazivati Facebookovi oglasi za trgovine i proizvode koje nisu pretraživali na internetu, već su ih kupili u trgovinama. To, naravno, nije slučajnost – na Business Insideru kažu kako je riječ o opciji koju je Facebook lansirao nedavno i u tišini te još nije dostupna u svim zemljama.
Zuckerbergova kompanija tako je potpisala suradnju s određenim trgovačkim lancima koji Facebooku dostavljaju informacije o tome što korisnici kupuju u njihovim trgovinama i online. Riječ je o informacijama poput imena, maila, telefonskog broja i kupljenih proizvoda, a te se informacija onda koriste za plasiranje oglasa na internetu.
Nakon što korisnici kupe određeni proizvod, ako trgovački lanac i dalje želi ciljati te korisnike putem oglasa na Facebooku, poslat će toj društvenoj mreži informacije. Na Business Insideru kažu kako su te informacije kriptirane tako da ih može prepoznati samo algoritam koji onda povezuje podatke o kupovinu s profilima korisnika na Fejsu. Iz Facebooka su za Business Insider rekli da se ti podaci brišu, no društvena mreža pamti povezanost korisnika s trgovinama i proizvodima kako bi im se naknadno prikazali oglasi.
Korisnici ipak mogu spriječiti da Facebook sazna što i gdje kupuju i kad su offline tako da pod postavkama ove društvene mreže, u dijelu vezanom za oglašavanje, odnosno u dijelu "Oglasi utemeljeni na podacima koje primamo od partnera" označe opciju "nije dopušteno".