Internetske prevare nisu rijetkost, a u tijeku je njih nekoliko na Facebooku, koje su vezane za lažne nagradne igre u kojima se korištenjem imena poznatih domaćih brendova pokušava doći do osobnih podataka građana, upozoravaju iz AZOP-a.

Priopćenje AZOP-a s tim u vezi prenosimo u cijelosti:

Agencija za zaštitu osobnih podataka upozorava građane da je na društvenim mrežama ponovno uočena pojava lažnih nagradnih igara, generiranih kroz lažne stranice trgovačkih lanaca i poznatih brendova. Trenutačno je riječ o brendovima Lesnina, Konzum i Lidl, čiji organizatori od građana ili sudionika traže dostavu fotografija osobne iskaznice.

S obzirom na to da u konkretnom slučaju postoji opravdana sumnja u počinjenje kaznenih djela il članka 146. Kaznenog zakona (nedozvoljena uporaba osobnih podataka), kao i drugih kaznenih djela, za istraživanje slučaja i procesuiranje počinitelja nadležni su Ministarstvo unutarnjih poslova i Državno odvjetništvo. Stoga, upućujemo građane da, ako su u kontekstu ovih lažnih nagradnih igara proslijedili podatke nepoznatim osobama, slučaj prvenstveno prijave najbližoj policijskoj postaji.

I ovom prilikom Agencija za zaštitu osobnih podataka poziva građane na pojačan oprez kada su u pitanju njihovi osobni podaci te da ne prosljeđuju nepoznatim i nedovoljno poznatim osobama čiji identitet nije moguće prethodno utvrditi.

Također, ako žele sudjelovati u nagradnim igrama, savjetujemo građanima da prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru najprije provjere vjerodostojnost i organizatora nagradne igre, kao i izvor objave (bilo da se radi o internetskim stranicama, društvenim mrežama i slično).