Sony je prije nekoliko godina na sajmu potrošačke elektronike CES iznenadio prikazivanjem koncepta svog električnog automobila. Da misle ozbiljno pokazali su najavom suradnje s Hondom, a ove godine na CES-u su objavili neke nove informacije o tom automobilu, uključujući i njegovu cijenu te odmah treba naglasiti kako vozilo nije jeftino.
Prednarudžbe za električni automobil Sony Honda Mobilityja počinju već danas, no mogu ih naručiti samo stanovnici američke savezne države Kalifornija i to ako uplate polog od 200 dolara. Prve isporuke počet će tijekom sljedeće godine. Model Afeela 1 bit će dostupan u dvije verzije - jeftinija verzija Afeela 1 Origin tako će stajati 89.900 dolara, dok će se za verziju Signature trebati platiti više od 100 tisuća dolara (102.900) i upravo će se ta skuplja verzija moći prednaručiti na početku, odnosno ona će biti dostupna sljedeće godine, dok će isporuke verzije Origin početi tek 2027.
Obje verzije uključuju trogodišnju pretplatu za različite usluge koje će se moći koristiti u automobilu, uključujući Level 2+ asistenta u vožnji te osobnog asistenta baziranog na umjetnoj inteligenciji. Posljednja verzija prototipa koja je prikazana u Las Vegasu je “skoro pa finalna”, komentirao je izvršni direktor Sony Honda Mobilityja Yasuhide Mizuno, a na The Vergeu kažu kako je dizajnom (a možemo reći i cijenom) automobil dizajniran kako bi na tržištu konkurirao najvećim kompanijama na tržištu luksuznih električnih vozila.
Sony Honda Mobility Afeela (Foto: Afp)
Što se unutrašnjosti tiče, na kontrolnoj ploči dominiraju ekrani, a treba spomenuti i 40 senzora i kamere za djelomično autonomnu vožnju, a spomenuta je i proširena stvarnost i virtualni svjetovi koji će biti uključeni u iskustvo vožnje, no tek treba vidjeti u praksi kako će to izgledati. Od ostalih novih informacija o Afeeli koje smo saznali ovog tjedna na CES-u, treba spomenuti i doseg od 480 km te podršku za Teslinu mrežu Superchargera.
Tijekom demonstracije Mizuno je putem svog telefona pozvao automobil i on se dovezao na pozornicu, no napomenuo je kako je samo riječ o “tehnološkoj demonstraciji” za ovu prigodu tako da nije poznato hoće li takav oblik glasovnih komandi biti dostupan i kada se automobil pojavi na tržištu.
Prošlo je pet godina od kada je Sony prvi put prikazao svoj koncept ovog automobila, a da i tehnološke kompanije koje su do sada bile najpoznatije po potrošačkoj elektronici mogu napraviti odličan automobil u međuvremenu je pokazao i Xiaomi. Kineska tvrtka u roku od samo 3 godine ne samo da je uspjela napraviti električni automobil, već je njihov model SU7 po specifikacijama i performansama prilično impresivan te je potražnja za njim puno veća i od one kojoj su se nadali u samom Xiaomiju. Što se Sonyja tiče, već sada je jasno kako prodajne brojke neće biti tako velike, a razlog je prilično jasan - cijena.