Svaki proizvod u ovogodišnjoj sezoni Startaj Hrvatska ima svoju posebnu priču. No, priča koja prati "Pepefiš" nešto je malo posebnija.
Naime, iza ovog branda stoji veliki zaljubljenik u more i mediteransku tradiciju, ali koji je svjestan da ljudi uvijek traže nešto novo, nešto što može istovremeno biti spoj tradicionalnih i modernih okusa.
Živko Dražin već je imao svoj pogon za preradu ribe u blizini kuće, no pandemija ga je natjerala da pokuša osmisliti proizvode koji bi ljudima zatvorenima u kućama donijelo mirise i okuse mora na tanjure.
I tako su nastali proizvodi koji se pripremaju po originalnom receptu zaštićenom patentom.
Kako se snalazi u ovim poduzetničkim vodama i koliko je zaista tradicionalna priprema ovih proizvoda, ispričao nam je sam autor i vlasnik brenda.
Riba vam je bila draga od malih nogu. No kako ste se odlučili na eksperimentiranje i stvaranje proizvoda kakvih do sad i nije bilo na tržištu?
Glavna misao vodilja bila je osmisliti kvalitetan proizvod koji će kupce razveseliti i u kojem će se moći uživati kroz cijelu godinu, a ne samo u ljetnom periodu. Zašto ne uživati u ribljim delicijama kroz cijelu godinu.
Startaj Hrvatska 2023: Pepefiš (Foto: Nova TV)
Koliko je dugo trebalo da "usavršite" recepturu? Je li bilo "spektakularnih" promašaja? I kako uopće odabirete okuse i namirnice koje ćete koristiti?
Osim ljubavi i velike požrtvovnosti prema onome što radimo, želim istaknuti da iza svakog proizvoda i svake teglice stoje sati i sati provedeni na moru, osmišljavanje idealnih omjera namirnica i isprobavanje raznih receptura kako bi se dobio konačan proizvod koji će zadovoljiti sve naše kupce.
Primjerice kad smo radili recepturu za salatu od hobotnice imali smo pet receptura i pet teglica koje sam dao na kušanje našim chefovima, kuharima, prijateljima i ljubiteljima hrane. Sjećam se da je 70% njih glasalo za teglicu broj četiri. Tada smo znali da su pogođeni pravi ukusi i pravi omjeri. Za neke recepture dovoljno je dobro društvo i dobra ideja. Moj prijatelj s kojim i danas surađujem poklonio mi je slatke papričice pa mi je sinula ideja da ih napunim slanim inćunima. Proizvod je danas zaštićen i slobodno mogu reći da je to možda naš najpoznatiji proizvod.
Koliko se vaš proizvodni proces promijenio od samih početaka do sad? Što su vam bili problemi s kojima ste se susreli na početku i kako ste ih riješili? Radite li sve ručno ili ste ipak angažirali neko tehnološko rješenje?
Prodajom sam se počeo baviti još u djetinjstvu. Ostali smo jako rano bez oca pa smo počeli prodavati svu ribu koja nam je bila višak. Kasnije sam odlučio sve viškove postepeno ulagati u svoj mali pogon koji se nalazi pokraj obiteljske kuće.
U samim počecima svu ribu sam lovio sam, a danas ipak imam prijatelje suradnike i naše domaće OPG-ve s kojima surađujem godinama.
Na što morate posebno obratiti pozornost? Imate li neku "tajnu" recepturu ili tehniku koja vaše proizvode čini drugačijima od drugih?
Jako sam ponosan na činjenicu da svaka namirnica prođe kroz ruke naših zaposlenika i da se svaka teglica ručno puni i kontrolira. Uz tu činjenicu treba naglasiti da sam cijeli svoj život posvetio ovome što radim a moji zadovoljni kupci uvijek su mi inspiracija za napredak. Cijeli naš mali pogon i svi ljudi koji su uz mene zaslužni su za teglice pune ljubavi koje uveseljavaju ljude diljem naše zemlje.
Startaj Hrvatska 2023: Pepefiš (Foto: Nova TV)
Mogli bismo reći da je glavni začin vaših proizvoda ljubav - ljubav prema hrani, ljubav prema moru, ljubav prema tradiciji... Koliko je važno pripremati hranu s ljubavlju? Osjeća li se to u okusu?
Najbitnije je da radite ono što volite i da slijedite svoj put. Uspjeh i zadovoljstvo onda neće izostati. Ljubav prema hrani, kuhinji i kupcima je najbitnija. Važno je i biti okružen ljudima koji njeguju i dijele s vama slične vrijednosti i koji cijene trud i kvalitetan proizvod.
Gdje nabavljate svoje namirnice? Surađujete li s domaćim proizvođačima? Kako uopće pronalazite same namirnice?
Naši proizvodi nastali su kao spoj znanja i višegodišnjeg iskustva u ribarstvu, maslinarstvu i poznavanju mediteranskih biljaka, svježe ribe iz čistog mora pripremljene na tradicionalni način te domaćim I svježim proizvodima. Surađujemo s domaćim proizvođačima i malim OPG-ovima. Mogu slobodno reći da s nekima surađujem godinama i da su mi poput obitelji.
Otkako ste se priključili projektu "Startaj Hrvatska" morali se promijeniti neke stvari vezane uz svoje proizvode? Što vam je bilo najteže? A što je, po vama, najveća vrijednost ovog projekta?
Morali smo uskladiti neke procese svog poslovanja kako bi postali jedan od kandidata projekta „Startaj Hrvatska“. Najveća vrijednost ovog projekta je medijska popraćenost svih kandidata koji su mali poduzetnici, kao i činjenica da se veliki broj kupaca (kupaca SPARHR) susreo u trgovinama s njihovim proizvodima po prvi put. SparHR, Startaj Hrvatska i NovaTV ovim projektom učini su veliku stvar za male poduzetnike u Hrvatskoj, jer su osim promocije njihovih proizvoda približili poduzetništvo i inspirativne priče cijeloj zemlji. Hvala im na tome, uz želju da se ovaj hvalevrijedan projekt nastavi i ubuduće.