Postanite fan na Facebooku ako već niste!

Ako ste pročitali službenu biografiju Stevea Jobsa koji je napisao Walter Isaacson, znate da je spominjano kako je Jobs “konačno shvatio” kako funkcionira TV biznis.

“Volio bi stvoriti integriran televizijski set koji je vrlo jednostavan za korištenje. Bio bi sinkroniziran sa svim vašim uređajima i iCloudom. Imao bi najjednostavnije korisničko sučelje koje možete zamisliti.” — istaknuto je Jobs Isaacsonu.

No, Jobs, čovjek koji je mišljenje mijenjao češće nego većina ljudi čarape, jednom se drugom zgodom osvrnuo na glasine o Apple TV-u, te istaknuo kako je ovaj posao neisplativ jer ljudi u prosjeku mijenjaju TV svakih 8 godina, te kako su marže male.

Bivša novinarka Wall Street Journala, Yukari Iwatani Kane u svojoj je novoj knjizi “Haunted Empire: Apple After Steve Jobs” opisala što se događalo iza kulisa, između ostaloga kako je Jobs svojim direktorima istaknuo da nema plan objaviti TV jer je to loš biznis.

Svake godine Apple je okupio 100 izvršnih direktora kompanije, te ih odveo u resor na tajni sastanak, a gdje se raspravljalo o poslovanju kompanije, planovima i idejama. S ovog sastanaka nisu procurili mailovi, slike, niti bilo što se događalo.

Zadnji takav tajni sastanak održao se 2010. godine, kada je Jobs, slabašan i već teško bolestan, govorio o iPadu 2 i njegovom magnetskom pokrivaču. Za vrijeme pitanja i odgovora, svi su se raspitivali o magnetskom pokrivaču, na što je Jobs odgovorio:

“Dosta o jebe…m pokrivaču. Zar ne možemo pričati o iPadu?”

Jobs inače vrlo kratkih živaca, ovaj puta rekao je svim prisutnima da ga mogu pitati što god žele, te kako ga nije briga da li je pitanje glup ili da ga vrijeđa. “Želim da se osjećate ugodno štogod imali za pitati o kompaniji”.

Jedna osoba pokrenula je pitanje o Apple TV-u, te hoće li kompanija objaviti TV kao svoj novi veliki proizvod. Jobs, bez puno razmišljanja kratko i jasno odgovorio je “Ne”.

“TV je loš biznis. Marže su pušiona, nasuprot iPhoneima koji su vrlo profitabilni i zamjenjuju se svakih dvije godine, TV se mijenja svakih 8 godina i nije profitabilan.”

No Jobs je htio kontrolu u dnevnoj sobi, te dodao kako će Apple TV ostati hobi dokle god kompanija ne pribavi sav potreban sadržaj.

Samo dva mjeseca kasnije, Jobs je odstupio s mjesta izvršnog direktora i prepustio poslovanje Tim Cooku.

Nitko točno nije znao da li je Jobs reagirao na Apple TV na gore spomenut način radi toga da se zaposlenici ne zamaraju tim poslom, već se fokusiraju na ono što rade, umjesto da prerano razmišljaju o novim stvarima!

Pitanje je hoće li Apple uopće krenuti u TV biznis. Da li je Jobs samo htio da ljudi rade svoj posao ili je stvarno mislio da je TV loš za poslovanje? Na to pitanje odgovorit će nam nitko drugi nego vrijeme.

Izvor: BusinessInsider