U digitalnom vremenu u kojem živimo, čini se kako se sve manje čitaju papirnate knjige i tiskane novine. Danas sve imamo na ekranima pa mnogima nema smisla kupovati nešto u fizičkom izdanju, ako to postoji u digitalnom. Naravno, druga strana medalje je što tiskane novine i knjige daju malo drukčiji osjećaj pa dio ljudi i dalje favorizira čitanje na takav, old school način. Također, nekima to predstavlja i bijeg od svakodnevnog bombardiranja sadržajem na portalima i društvenim mrežama kojem smo izloženi, a koji često negativno djeluje na nas te se dobro ponekad isključiti od ekrana.
Jedan od kompromisa između digitalnog i analnog svijeta, barem kada su u pitanju knjige su čitači e-knjiga poput Amazonovog Kindlea. Na njima se najčešće ne može surfati na klasičan način pa nema niti ometanja dok se čita, a napravljeni su od posebne vrste ekrana (e-ink) koja ne umara oči. Takvo iskustvo čitanja, vjeruje jedan od suosnivača OpenAI-a Andrej Karpathy, moglo bi se dodatno poboljšati zahvaljujući - umjetnoj inteligenciji. U objavi na društvenoj mreži X spomenuo je kako bi bilo dobro imati AI aplikaciju koja bi mogla čitati knjige zajedno s ljudima.
Tako nešto zvuči prilično neobično, no on je objasnio kako bi takva aplikacija mogla pratiti što ljudi čitaju i odmah odgovarati na njihova pitanja o tom sadržaju te čak i povesti rasprave o tome. Npr. možemo zamisliti da čitamo neku povijesnu knjigu te da o određenom detalju koji se spominje u njoj želimo znati nešto više. Umjesto da aktiviramo telefon i guglamo, odgovore nam direktno iz čitača e-knjiga dati AI.
Karpathy smatra kako bi, kada bi Amazon ili netko drugi napravio tako nešto, to bi veliki hit. A čini se kako u Amazonu zaista imaju takve ili slične planove. Naime, kompanija je raspisala radno mjesto za znanstvenika koji bi vodio tim zadužen za poboljšanje iskustva sadržaja knjiga te za napredak u umjetnoj inteligenciji koji bi korisnicima Kindlea poboljšao iskustvo čitanja. Osim na čitanje, ta će osoba biti odgovorna i za korištenje tehnologije i u procesu izdavaštva i distribucije.
Tri su, dakle, koraka u kojima bi tehnologija i umjetna inteligencija mogli poboljšati cjelokupno iskustvo korištenja Kindlea, kako za čitatelje, tako i za pisce.
Prvi se korak odnosi na izdavaštvo, odnosno stvaranje i izdavanje samih knjiga, drugi se odnosi na spomenuto iskustvo čitanja u kojem će AI pomoći u razvoju novih opcija koje bi trebale rezultirati boljim angažmanom čitača, dok se treći odnosi na poboljšanje prodaje i poslovnog rasta.
S obzirom na to da je Amazon tek raspisao natječaj za posao za šefa tog tima, jasno je kako će proći neko vrijeme dok se te promjene i noviteti bazirani na umjetnoj inteligenciji ne implementiraju u Amazon i Kindle.
Ipak, koliko god da takve nove stvari zvuče zanimljivo, možda bi ipak iskustvo čitanja knjiga trebali ostaviti netaknutim od tehnologije i uživati u sadržaju dok ste offline i bez da o tome što čitate raspravljate s nekim chatbotom. Kao u neka (dobra) stara vremena.
Izvor: Business Insider