Još jedna uspješna Shift konferencija je iza nas. Tijekom dva dana oko 1500 posjetitelja imalo je priliku čuti o najnovijim trendovima, ali i razmijeniti iskustva i znanja s uglednim predavačima iz svijeta IT-a.

Jedna od zapaženijih predavačica je i Tiffany Tse iz Shopifya, koja je okupljenima rado otkrila nekoliko tajni koje su Shopify učinile uspješnom tvrtkom.

Prema vašem mišljenju, koji je glavni razlog uspjeha Shopify-a?

Mislim da je glavni razlog uspjeha Shopify-a to što gradimo izvrsne proizvode koji su jednostavni za korištenje, a mogu podnijeti puno kompleksnosti. Vjerujemo u “product-first approach” što znači da tražimo najbolji način da pomognemo našim trgovcima, partnerima i developerima, a kada imate odličan proizvod uspjeh je samo prirodan slijed događaja.

S kojim izazovima se susrećete svakodnevno na svojoj poziciji kao Developer Advocacy Lead u Shopify-u? Kako ih savladate?

Učenje developera o izgradnji pristupačnih tema može biti teško. Imamo smjernice za teme koje podložne našoj trgovini tema, ali uz to imamo mnogo developera koji grade i prilagođavaju teme izvan te trgovine. Usluge koje nude vrlo često utječu na trgovce na našoj platformi stoga želimo dati sve od sebe i educirati ih kako izgraditi najboljih proizvod i za trgovca i za kupce.

IT je poznat kao industrija kojom dominiraju muškarci. Mislite li da se to počinje mijenjati?

Mislim da je reprezentacija IT stručnjakinja u medijima dobar početak, no i dalje ostaje još mnogo toga što bi se moglo napraviti. Često me to pitaju jer sam žena, a obično se to pitanje ne postavlja mojim muškim kolegama developerima. Najbolje što možemo napraviti je odnositi se prema ženama u industriji jednako kao i prema muškarcima te nastaviti reprezentirati talentirane ljude. Također, moramo se pobrinuti da na konferencijama i u organizacijama postoji ista ravnoteža raznolikosti koji vidimo svakodnevno u društvu. Već se mnogo puta pokazalo kako veći broj različitih perspektiva rezultira boljim proizvodom.

Tiffany Tse (Foto: Shift)

Kako se osjećate kao IT profesionalka u ovoj industriji? Koji savjet bi dali svim djevojkama i ženama koje tek počinju učiti i žele se uključiti u IT industriju?

Vođenjem dijela programa “Ladies Learning Code” pomogli smo značajno proširiti web zajednicu s programima namijenjenim ženama i djeci. “Ladies Learning Code” jedan je od programa organizacije “Canada Learning Code” koji se proširio na masovnoj razini diljem Kanade i u školama. Od osnivanja organizacije, 2011. godine, bilo je više od 2,800 edukativnih događanja te su radionice imale više od 100,000 sudionika diljem Kanade. Savjet koji bi dala isti je za svaku osobu koja želi jednog dana raditi u IT industriji – počnite s networkingom i izgradnjom što prije možete. Stvari ne moraju biti savršene da bi počeli raditi, samo počnite graditi sisteme što prije jer je to jedini način da učite i napredujete. Također, kada naučite kodirati nađite radno mjesto gdje ćete se osjećati cijenjeno i gdje možete puno naučiti. Naša industrija se vrlo često mijenja i morate biti sposobni naučiti sebe i kolege oko vas novim vještinama te ih stalno vježbati kako bi vaša karijera mogla napredovati.

Osim što radite u Shopify-u, radite kao i profesorica te predajete interaktivni dizajn i razvoj na zajedničkom programu dizajna koji su pokrenuli York University i Sheridan College. Je li izazovno raditi na dvije različite pozicije. Ima li sličnosti među njima?

Oba posla, kao profesorica i kao Developer Advocacy Lead u Shopify-u, zahtijevaju od mene da učim sebe i druge na dnevnoj bazi. Naša industrija se brzo mijenja i važno je biti u toku s promjenama. Nekada je izazovno jednako se posvetiti i naći vremena za oba posla, ali s obzirom na to da uživam u svemu što radim nemam osjećaj kao da je to težak posao!

Koja su vaša predviđanja za budućnost e-commerce poslovanja?

Mislim da ćemo uz rast i razvoj industrije vidjeti kako se sve više tvrtki, koje se do sada nisu bavile e-commerce poslovanjem, počinje time baviti. Instagram je nedavno lansirao vlastiti način pristupa plaćanju u online trgovinama i druge tvrtke pokušavaju shvatiti i pronaći način kako olakšati online kupovinu putem svojih platformi. Također, smatram da uz razvoj industrije sve više tvrtki treba biti svjesno važnosti inkluzivnog dizajna, pristupačnosti i kreiranja dizajniranih iskustava u stvarnom životu i online. Bit će sve više miješanja online i offline iskustava kada je u pitanju kupovina te mnogo više načina za utjecaj na kupovinu putem SMS-a te AR i VR tehnologija.

I na kraju, ima li sudjelovanje na konferencijama kao što je Shift – powered by ICT županija veliku važnost i vrijednost za developere?

Naravno! Konferencije su ogromni dio procesa učenja i usavršavanja developerskih znanja. Mnogo toga se može naučiti kroz predavanja, ali i kroz networking te izgradnju kvalitetnih odnosa s govornicima i drugim sudionicima konferencije. Dobila sam mnogo poslovnih prilika zahvaljujući ljudima koje sam upoznala na konferencijama; bez obzira radi li se o govornicima ili sudionicima, uvijek postoji nešto što možete naučiti!